O antikoncepci

28. září 2016 v 19:31
Promluva k holkám a ženám. Předem upozorňuji, že článek je trochu typově jinej, než bývá.




Znáte to. Je vám 14, 15 a probouzí se ve vás choutky. Najdete si kluka, párkrát se s ním vyspíte, praskne kondom a pak měsíc panika. Přichází datum očekávané menstruace a nic. Dva dny zpoždění, tři, čtyři, týden... Panikařítet dál a bežíte do lekárny, abyste si poníženě kuňkavým hlasem řekly o těhotenský test. Cestou domů se cítíte jako kdybyste měly horečku a máte pocit, že za chvilku omdlíte. Po doražení domů vypijete dvoulitrovou flašku džusu nebo čaje a jdete si načůrat na test. Dalších pět minut pocitu ohrožení. Když teda zacinká budík a vy se konečně můžete podívat na onen debilní papírek, tak jen sedíte na záchodě se sklopeným prkýnkem, hlavu v dlaních a mezi prsty koukáte na skleničku, na kterém sedí ten test a nahlas se vám vysmívá. Drapnete po něm, podíváte se a... zjistíte, že strach byl zbytečný. Uleví se vám a během dvou dnů přijdou krámy a bolení břicha a žraní čokolády, čipsů a brečení u Titanicu nebo, v mém případě, u 101 dalmatinů.

Pak si koupíte jako správná patnácka BravoGirl (existuje ještě nebo ne?) a na oblíbené dvoustránce vidíte různé dotazy a odpovědi. Dotaz kdy zajít na gyndu nejdřív úplně přehlížíte, protože tam prostě nepůjdete, ale pak si všimnete jiného, ve kterém si holka stěžuje na nepravidelnou menstruaci a uhříky a gynekoložka ji doporučí hormonální antikoncepci. Pleť bude mít krásnou, bolesti v podbřišku skoro zmizí, menstruaci bude mít pravidelně a navíc jako bonus to zabrání neplánovanému početí. A co uděláte jako patnáctka, která má ještě teď v koši krabičku od těhotenského testu a nechce už takovej strach nikdy zažít?
Objednáte se ke gynekoloožce, aby vám předepsala antikoncepci. Matka musí podepsat souhlas, protože je vám 15, ale proč by to neudělala, když ví, že jeptiška z vás nebude a takhle aspoň z jistýho hlediska nebude muset mít strach? A tak podepíše, koupí vám prášky a vy si je vesele berete.

Nezájem, že po nich máte výkyvy nálad, přibíráte, pokud je vám na zvracení a vy jste si zrovna vzaly pilulku, tak ty zvratky radši polykáte než abyste vyblily prášek, díky jemuž si rozhodíte cyklus na další tři měsíce.
Nezájem, že od doby, co berete antikoncepci, vrací se vám každou chvíli pitomé mykózy. Nedojde vám, že jste to sice začaly brát hlavně proto, abyste se mohli při sexu víc uvolnit, ale najednou na něj ani nemáte moc chuť a když už jo, tak vás zrovna trápí mykóza, při který je sex fakt příjemnej, nebo prostě špiníte či rovnou krvácíte jen proto, že jste si udělaly bylinkovej čaj, kterej koliduje s antikoncepcí, nebo protože jste si zapoměly prášek vzít, nebo jste zaspaly a vzaly si ho až o pár hodin dýl.


A přitom, než jste zto začaly brát, byly jste v celku spokojený, i když měsíčky přišly někdy o pár dnů dřív (stačilo mít v kabelce rezervní vložku nebo tampon) a prostě trochu bolely, byly jste spokojený i když jste si užívaly sexu s kondomem. To až ty pitomý rady všech odborníků způsobily, že jste tam, kde jste, máte záněty, prášky mezitím zdražujou a zdražujou a nakonec, po letech užívání, stejně začnete špinit mimo cyklus (což byl jeden z důvodů, proč jste je začaly užívat, aby se tohle nestávalo), a na gyndě vám řeknou, že to je normální, že to se stává.


Kde to jsme?

Upřímně radím každému, kdo si čte tenhle článek a uvažuje nad tím, jestli začne brát hormonální antikoncepci, ať si tohle přečte znovu. Ať si projede internet a diskuze, ať si přečte názory a zkušenosti ostatních ženských. A pokud možno, ať do toho nejde.

Jsem s pozdravem
 

43 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 28. září 2016 v 19:53 | Reagovat

Tak je docela známo, že menstruace se nejlépe spraví až po porodu. A pak taky věkem.
Nikdy jsem o antikoncepci nepřemýšlela a i kdyby ano, matka by mi to nikdy nepodepsala.
Osobně myslím, že není nad kondom. A pak, když to praskne, existují takové pilulky, které když se vezmou do dvaceti čtyř hodin od možného početí, že se vývoj zastaví a vyplaví se to z těla ven. Je jasné, že to nejde žrát jako lentilky, ale zajištění to je jednorázové, tudíž bez dalších následků.
Jsem proti hormonální antikoncepci. Ničemu to nepřispívá, akorát to rozhodí hormony (což je u patnáctky úplně super, protože její hormony víří v té době už od přírody. A mění to osobnost. Žena nebo dívka navíc ze sebe začne vydávat signály jako by byla těhotná, což dlouhodobému stavu nesvědčí, protože, co by chtěl cizí chlap spát s "těhotnou" holkou, že...

2 Nekra Nekra | 28. září 2016 v 20:46 | Reagovat

Článek, nebo spíš sugestivní popis mi připadá příliš zobecňující. Kromě toho, že údajně je víc druhů HA (nějaká jednodruhová, dvoudruhová a možná i třídruhová?), tak to na různý lidi může působit trochu jinak (~ne všem to musí způsobovat problémy).

Když tím neohrožuje ostatní (jako např. kuřáci), tak si myslím, že má každej právo si cpát do těla jakýkoli sračky uzná za vhodný (ať už jde o HA, jiný prášky nebo přeslazený barvený bonbóny), stačí, aby k tomu měl(a) pravdivý informace - takže jsem pro poskytování informací, nikoliv pro odrazování.
Jo a co mi v článku chybí - nevšiml jsem si v něm ani slova o trombóze, křečovejch žílách nebo nějaký tý poruše srážlivosti, i když jsem už jinde četl, že HA není pro každou a může vést i k infarktu (takže je dobrý se na to nechat vyšetřit, jestli nemá  dědičnou zátěž nebo jiný problémy s oběhovým systémem). Zrovna tohle považuju za důležitou věc ohledně osvěty, aby se dívky a ženy rozhodovaly vědomě na základě informací a při rozhodování znaly možnosti, výhody, rizika i nevýhody.

Těm obavám z otěhotnění věřím a Postinor ([1]:) má myslím nějakou maximální četnost - myslím že něco jako jenou za půl roku. Takže při smůle, kdy se protrhne kondom časteji, to holku stejně nezachrání.

3 bonneris bonneris | 28. září 2016 v 21:14 | Reagovat

[2]: Drahý Nekro,
tohle není odborný článek o antikoncepci a činnech, které musejí předcházet tomu, než si ji někdo nechá předepsat. Tak proč bych měla psát o trombóze? I když je fakt, že je to další mínus, na který jsem prostě zapoměla. Tenhle článek je subjektivní hodnocení, moje zkušenosti. A není to tak že bych někoho vyloženě odrazovala, pouze jsem prostě napsala, co si o tom myslím. Z komentáře jsem vypochopila, že jsi nejspíš chlap, takže jestli nejsi v tomhle oboru vystudovanej doktor, medik, lékárník atakpodobně, tak toho jako zástupce ženského pohlaví a zároveň jako někdo, kdo ty blbý prášky ještě musí dobrat, troufám si říct, že toho o tom vím víc.

4 Eliss Eliss | Web | 27. října 2016 v 7:58 | Reagovat

Já jsem antikoncepci brala v devatenácti asi tři měsíce, pak mě začali hrozně bolet prsa, tak jsem ji vysadila a už ji v životě brát nebudu

5 myší královna myší královna | Web | 27. října 2016 v 8:15 | Reagovat

A co neznáš zase ty. Neznáš zřejmě pocit, že tě čtrnáct dni v měsíci někdo kope do břicha, ani ten, kdy musíš ve tři ráno chodit prát. Ani pocit, když musíš nosit k noční vložce ručník omotaný kolem třísel jako plenku. Ani to, že nemůžeš nikam jet, protože se tohle martyrium spustí pokaždé, když se vzdálíš od domova nad dvacet kilometrů. S prášky můžu žít. Do pr... s tak krátkozrakýma názorama.

6 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 27. října 2016 v 8:32 | Reagovat

[1]: Antikoncepci jsem nikdy nebrala, ale ty pilulky po taky nejsou žádná výhra. Asi jako když si vymačkáš plato antiny a kopneš to do sebe najednou. To mi přijde snad ještě horší. Mě to rozhodilo cyklus snad na rok.
Nejlepší antikoncepce je těhotenství. Už je to skoro devět měsíců a furt jsem znova neotěhotněla. :D

7 Mariella Mariella | E-mail | 27. října 2016 v 8:37 | Reagovat

Když jsem šla poprvé na gyndu, byla jsem trochu nervózní, jestli mi doktor prášky nebude tak trochu vnucovat - protože vím, že hodně doktorů to dělá. Naštěstí jsem chytla doktora, kterému stačilo říct ne, dokonce mi nabídl i nehormonální vnitroděložní tělísko pro nerodící - ale osobně si vystačím s kondomem. Jinak... Pro mě jsou hormony zlo hlavně v tom, že ať se podíváš na názory jiných doktorů - ne gynekologů - tak to zásadně nedoporučují, a pokud se u tebe vyskytne nějaký problém, tak první, co ti řeknou, je, abys vysadilo hormonální antikoncepci. Nehledě na to, že mně osobně občas vychází blbě jaterní testy (mám citlivá játra, zvlášť na antibiotika), a tak si nejsem příliš jistá, co by to s nimi udělalo, kdybych dlouhodobě něco polykala. Kromě toho máme v rodině případ rakoviny prsu, která měla svůj extrémní průběh patrně kvůli hormonů - sice větším hnusům než to, co dostanete teď, ale i tak.

8 Mariella Mariella | E-mail | 27. října 2016 v 8:41 | Reagovat

[5]: Tak já chápu, že jsou extrémní případy, kdy to jinak nejde - a lituji tě, vážně. Mám sestru, která to má také horší - než já, ale ne na tvé úrovni - ale tam mamka odmítla prášky a spíš to dala na čaje. Trochu se to zlepšilo, ale jak říkám, není to tvůj případ. (Ale ty prášky jí byly hned nabídnuty, což je takové...)
Víš, mě ani nevadí, co kdo papá, ale proč se to má automaticky nabízet všem, někdy i vnucovat? Proč se to prezentuje jako zázračné pilulky a proč to někdo papá jenom kvůli tomu, aby neměl pupínky? Ty holky často ani neví, co jí za hnusy, a když něco, tak vymění jednu značku za druhou (spolužačka na to loni dělala SOČku, tak nějaký přehled mám). Některé holky to dle mého berou i jako takovou módní záležitost, vždyť to pak nemáš, to musí být cool, ne?
Chápu tvoji situaci, ale upřímně - kolik holek, co má prášky, je má z podobných - a vážných - důvodů jako ty?

9 Lotty Lytton Lotty Lytton | Web | 27. října 2016 v 8:50 | Reagovat

Antikoncepci se mi gynekolog taky pokoušel nacpat když jsem tam byla poprvé a hrozně se divil, jak to, že už ji dávno neberu a jak to, že ani nevím, jak se to bere. (To mi bylo 15).

Je fakt, že mít pravidelnou menstruaci by bylo fajn. Mě se to nezpožďuje o den nebo dva, ale klidně o týden (nebo dva). Na druhou stranu to pak mám do roka míňkrát...ale nevím tedy ani dne ani hodiny :D

10 Shantia Shantia | 27. října 2016 v 8:53 | Reagovat

Tiež som brala anti...od 17tky...celých 7 rokov...prvé 3-4 roky boli v poriadku, nebol problém, až potom nastali problémy...menzes som ani nemala, bolo to len také jednodňové špinenie, o mykózach ani nehovorím a bolesť v brušku bola...s priateľom sme sa každý mesiac hádali kvôli blbostiam a vnútorne som to už ani nebola ja, tak som vysadila...prvé čo som spozorovala, bol fakt, že mykóza ustúpila, žiadny bolestivý sex...musela som ísť na vyvolávačku, no našťastie menzes po nej mám pravidelný, najohršie zo všetkého je však to, že po 7 rokoch, všetok ten hnus musí ísť von a ako? cez pleť, takže akné vitaj...každopádne sa cítim lepšie...brať anti v puberte a tak dlho...nikdy v živote a nikomu to radiť nebudem a radšej prehovorím svojej dcére do duše a ak má priateľa čo odmieta kondóm, nech sa na neho vykašle taký zato nestojí...zdravie máme len jedno a telo si pamätá čo mu robíte...vážte si same seba na tom jedinom záleží

11 L.G. L.G. | E-mail | 27. října 2016 v 8:56 | Reagovat

Vedlejší účinky antikoncepce jsou individuální a rozhodně menším zlem než narozené nechtěné dítě. Dítě má právo na milující rodiče.
Antikoncepce v pilulkách je dostatek a pokud nesedí jedny, dá se domluvit s lékařkou na jiných.
Btw...mykóza je ze spousty jiných příčin než z antikoncepce. Bohužel za život ji dostane nejméně jednou docela velké procento žen. Dá se léčit a dá se jí preventivně předejít.

12 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 9:03 | Reagovat

No, je to prostě subjektivní článek. Pokud nějaká matka dovolí cpát holce v pubertě další hormony, je to její věc. Já jsem prášky začala brát v devatenácti. To s těmi náladami, špiněním. Neexistuje jenom jeden jediný typ. A když holka není schopná si nastavit budík na mobilu a brát si prášky pravidelně, tak je to její blbost, že jo.
To, že snižuje účinnost mnoho dalších vlivů, jako je stres, antibiotika, žaludeční potíže, to tak máte u všech léků.
Co se týče trombózy - na co jsou asi vyšetření srážlivosti krve? :D Je normální, že holka, co bere antikoncepci, by si měla tohle vyšetření nechat udělat.
Nikdo nikomu ty pilulky do "huby" necpe. Když má problémy s náladami, špinění, buď začne brát druhé nebo vysadí. Jsem zvědavá, kdo by bral něco, co vidí, že mu víc ubližuje, než přispívá ;)

Já jsem měla cyklus odjakživa nepravidelný. A to tak, že i 40 dnů a víc. A pak si plánujte výlety, dovolenou, že jo. Menstruaci jsem měla neuvěřitelně silnou, že jsem se bála pohnout, bolesti břicha neuvěřitelné. Říkala jsem si, do dvou let se to srovná. No, tak tomu dám ještě rok a ještě další rok a furt nic, pořád stejné problémy. A Teď si nemůžu stěžovat.
Jasně, nevíme, co s námi ty prášky udělají, jsme něco jako pokusná generace a taky vím, jaké mohou nastat problémy s otěhotněním (možná rezignace organismu po několika "potratech" vlivech antikoncepce atd.), přece jenom studuji biologii. Ale pak by mohla být stejná otázka - proč berete antibiotika, když Vám zničí vaši střevní mikrofloru (a ani probiotika ji nevrátí do původního stavu)? A mohla bych pokračovat. Protože všechno má svoje negativa, tak už to prostě je :)

13 Lucy Lucy | Web | 27. října 2016 v 9:13 | Reagovat

Nedávno jsem ležela v nemocnici s holkou, která měla krátce 15 a brala HA. Bylo to divné.

Taky jsem HA brala. Do měsíce jsem přibrala 12 kilo!! Vůbec nevím, jak se mi to povedlo. Horší je, že to skoro nejde dolů.

Taky je každý člověk jiný. Někdo přibírá někdo ne..

14 I am Jane I am Jane | Web | 27. října 2016 v 9:15 | Reagovat

Já osobně s tímhle zkušenosti nemám, ale z okolí vím že máš pravdu!!!

15 chie-stories chie-stories | Web | 27. října 2016 v 9:21 | Reagovat

To je individuální zážitek. Evidentně ti prášky nesedí. Gynekolog by ti měl dát antikoncepci podle tvých potřeb, nejsou všechny stejné. Nemusíš po ní ani přibrat ani mít zhoršenou pokožku. Pokud máš nějaké problémy, máš špatnou antikoncepci. Z okolí vím, že se to stát může, ale potom je potřeba prášky vyměnit třeba za náplasti nebo něco jiného.

16 Jana Kučerová Jana Kučerová | E-mail | 27. října 2016 v 9:28 | Reagovat

Já beru prášky momentálně přes rok, chtěla jsem je kvůli pleti, přesně jak tu psala nějaká holčina o tom že měla tak silnou menstruaci že konečně po prášcích může normálně žít, já jsem zase měla hodně silné akné a není nic příjemného vědět že si o mě lidi šuškají jak jsem ošklivá a že se za mnou otáčejí na ulici protože horší pleť nikdy neviděli, já nevím jakou antikoncepci jsi měla ty, já jsem po ní úplně v pořádku, není mi na zvracení, neztloustla jsem, nemám výkyvy nálad ani nic takového, mám výbornou pleť, zvětšila se mi prsa s přítelem nemusíme řešit nějaké problémy a když vynechám prášek tak ho prostě vynechám a dávám si priste větší pozor, pamatuji si jak mi doktorka tenkrát, když jsem si poprvé vybírala prášky nabízela tak nejméně z padesáti nejrůznějších druhů prášků, sama mi řekla že kdydy mi ty co mám nevyhohovali a měla jsem s nimi nějaké problémy tak spolu vybereme jiné prášky, takže pokud jsi ty nebyla schopná to vyřešit se svojí doktorkou, nebo jiné dámy co tu píšou že to radši hned přestali brát tak se rozmyslete co píšete. A na závěr bych chtěla říct že moje maminka brala antikoncepci dvacet let, je zdravá, úplně normální a nemá s ničím žádné potíže. Prosím, až budeš příště někoho odrazovat od něčeho tak se napřed podívej právě na ty internetové diskuze, je tam i spoustu žen a dívek co o tom mluví kladně a mají stejně dobrou zkušenost jako já. S pozdravem Jana

17 Elis Elis | Web | 27. října 2016 v 9:30 | Reagovat

Skvělý článek, je to přesně tak, antikoncepce rozhodí hormonální hladinu a to má velmi těžké následky na celý organismus, např. způsobuje trombózy žil, přibírání na váze, škodí činnosti jater atd, způsobuje neplodnost a je spouštěčem depresí...

18 Tai Todd Tai Todd | 27. října 2016 v 9:36 | Reagovat

Každého věc, co se svým tělem dělá, já jen vím, že to brát nebudu. A už vůbec ne kvůli chlapovi. Klidně jsem pustila k  vodě chlapa jen proto, že řekl, že kondomy nepoužívá a chce abych brala prášky. Nevidím důvod si prasit tělo pro něčí pohodlí a odmítání kompromisů. Mě vždycky jen zaráží, když to začne brát holka brzo kvůli menstruaci nebo akné. Tohle dělala moje kamarádka. Brala ji čtyři roky, sexuálně nežila. Pak ji vysadila a ještě teď se jí z toho tělo vzpamatovává. Pleť i cyklus jsem mívala šílený, ale přežila jsem pubertu bez cpaní se hormony a vše se mi upravilo. Dneska je naštěstí spousta možností a způsobů, jak se chránit.

19 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 9:40 | Reagovat

[17]: Wow, je skvělé takhle generalizovat, že ano? :) A víte, jak je škodlivé znečištěné ovzduší? Co tak začít nosit roušky? ;)

To, že něco způsobí u někoho určité problémy neznamená, že je to tak u všech lidí :D Já na váze nepřibrala, zajímavé :) jaterní testy mám taky v pořádku, deprese nikde :)

Lepší by bylo napsat - u nezanedbatelného procenta žen nebo tak, ale generalizovat? To není vhodné :)

20 Ginger White Ginger White | Web | 27. října 2016 v 9:46 | Reagovat

Trpím velkými bolestmi a problém s akne mi přetrval do dospělosti. Antikoncepci brát nesmím, protože mám vzácnou krevní poruchu a nesmím téměř žádné léky, natož ty hormonální. Nejdřív mě to štvalo, ale s přibývajícím věkem mi došlo, že je možná dobře, že jí neberu a teď bych do ní nešla, ani kdybych mohla. :) Fajn článek.

21 Tezia Raven Tezia Raven | 27. října 2016 v 10:11 | Reagovat

Já osobně jsem nikdy prášky nebrala. Několikrát jsem je měla předepsány a stejně si je po promyšlení nevyzvedla. A to jsem v dospívání měsíčky neměla pravidelné, občas třeba i 2-3 týdny nervů, kdy konečně přijdou. Pleť jsem taky neměla dobrou a bolesti, co jsem měla mi první tři dny zabraňovaly i v klidu sedět. Jako by mi do břicha neustále někdo kopal.
Ale nikdy bych antikoncepci nebrala. V dospívajícím těle plném hormonů a ještě do sebe budu brát další po kterých v mém okolí ženy po 10 letech užívání nemůžou otěhotnět a jsou neplodné? Ne, děkuji.
Je mi 23 a v tuhle chvíli mi zůstaly jen bolesti v první den, na které pomůže jeden růžový kamarád prášek. Vše ostatní se srovnalo. Vím i dokonce v kolik hodin to přesně dostanu.

22 kamik kamik | 27. října 2016 v 10:14 | Reagovat

Osobně HA beru už 3 roky. Začala jsemz důvod,že jsem měla měsíčky 1x za 3 měsíce,někdy ani to. Když už jsem je měla,tak jsem měla nesnesitelné křeče a zvracela jsem. HA mi dost pomohla,tlumí  mi bolesti,ví,že dostanu menstruaci přesně na den a nepřibrala jsem ani kilo. S tím přibíráním to záleží na tom, jak rychlý má kdo metabolismus. Za mě HA ano.

23 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 10:24 | Reagovat

[21]: Pokud je ten růžový kamarád ibalgin, pak gratuluji :) Pokud je antikoncepce špatná, pak ibalgin není o moc lepší :D :D
Je opravdu každého věc, co bude užívat. Ale když pak napíšete, že si radši vezmete ibalgin, který taky může způsobit infarkt nebo žaludeční vředy. Než ibalgin, je mnohem lepší variantou paralen, kde je účinnou látkou paracetamol.

24 Lilja Lilja | 27. října 2016 v 11:23 | Reagovat

Náš fyzikář (člověk, který všechno dělal, všechno zažil a všechno co říká je prostě pravda(mimochodem hrozný člověk to je)) se jednou hrozně o HA rozpovídal a výrazně nám ji nedoporučil. Holka prý je hrozně nalitá a vypadá jako by porodila minimálně 4 děcka. A on to samozřejmě jenom okem pozná, kdo užívá nebo ne... Podle mého by se HA měla užívat jen z vážných zdravotních důvodů (nejsem studovaný člověk, tak je pravděpodobně tahle věta naprostá kravina) a rozhodně by to neměla užívat každá druhá...

25 Malé kotě Malé kotě | Web | 27. října 2016 v 11:27 | Reagovat

[23]: Jasně, ale ibalgin vezme jednorázově za delší dobu, HA je věc, která se zobe denně a roky.
Navíc, radši bych si taky vzal jednou za čas ibalgin, u kterého je v takovém množství minimální možnost vedlejších účinků, než do sebe roky cpát HA, kdy fakt velké procento žen má potom (nejen) problém otěhotnět a to může být celkem na nic, když ji vysadí třeba v 35 letech. Pak tu máme ty "maminky/babičky".
Podle mě má HA daleko víc negativ než pozitiv a je rozumné obecně brát jakékoliv léky jen v nejnutnějších případech, ne proto, že se mi udělalo pár jebáků na čele... Taky si můžu zajít na kosmetiku párkrát, vysadit nadbytek cukru a tuku a o tu pleť víc pečovat nebo si pořídit mastičku na nehormonální bázi, která je sice dražší, ale vydrží déle, což je vzhledem k antikoncepci pořád levnější varianta, hm?
(Tím narážím na to, že pleť je obvykle jeden z hlavních faktorů, proč to holky z mého okolí zobou, potom pak bolesti, které se taky dají řešit jinak. A jakožto kluk vím, že jde nebýt hovado a prostě si vzít šprcku. Radši to, než celkem šance podělat holce zdraví zbytečnými hormony.)
P.S. generalizování je v jistém ohledu v pořádku, protože fakt hodně holek tyto problémy prostě mívá i s tím, že těch pilulek zkusily víc. Že ty zatím ne? Lucky you, ale nevíš, co bude za pár let. ;)

26 Sonya Sonya | E-mail | Web | 27. října 2016 v 11:28 | Reagovat

V živote som HAK nebrala a možno je blbosť prásknuť toto na seba, ale nikdy ani partner nemal kondóm... a mala som tak nejak šťastie. Potom som rok bola so ženou a to bolo úplne najlepšie. Nedávno som bola u novej gynekologičky a naveľa som si teda HAK vypýtala, lebo sa zdalo, že by som ju mohla trebárs potrebovať. Bez ohľadu na to, že som jej vymenovala všetky svoje možné aj nemožné diagnózy, mi okamžite predpísala HAK. No dobre. Zakúpila som ju za 30 eur a po prečítaní príbalového letáku putovala do koša. Okrem spomínanej trombózy, etc. sa na prvom mieste uvádzalo, že to nie je vhodné pre diabetičky. Poteší. Potom som chcela zaviesť vnútromaternicové teliesko, čo lekárka odmietla, chcela mi nanútiť vaginálny krúžok, ktorý mi pripadal ako rovnaké svinstvo ako HAK, tak som sa na to vybodla. Síce som pred nejakými tromi mesiacmi prvý raz schramstla Escapelle (tabletku po), okej, stane sa. Takže je to celé veselé. Každopádne s tvojím článkom vcelku súhlasím, je to svinstvo, hoci ani môj prístup pokus-omyl asi nebude najsprávnejší :D

27 Sefir Sefir | E-mail | 27. října 2016 v 11:42 | Reagovat

Antikoncepci jsem brala asi 4 roky, vlastně jsem si ji ani nevymyslela já, ale moje mamka, abych se nemusela strachovat otěhotnění, bohužel mám v oblibě zapomínat všechno možné včetně té malé, neškodně vypadající pilulky, pro mě kromě prevence těhotenství měly jednu jedinou výhodu, krámy se objevily vždy téměř přesně, s odchylkou maximálně jednoho dne, nicméně jsem je ze zdravotních důvodů musela vysadit. Až pak jsem uviděla, co je to za hnus...
Nicméně, když už mám partnera, ráda si užívám a co si budeme povídat, kondomy se mohou značně prodražit, zvolila jsem tedy jako antikoncepci nehormonální nitroděložní tělísko, jedná se sice o vyšší jednorázovou investici, ale i tak se finančně vyplatí. Nemusím na nic myslet, ono tam prostě je, a vydrží tam od zavedení až 5 let, neobsahuje žádné hormony, ovlivňuje tedy jen to, co se děje v děloze, nikoliv však cokoliv, co je v těle řízeno a ovlivňováno hormony. Samozřejmě je to stále zásah do těla ženy, ale pokud by tato možnost byla, když mi bylo 15, volila bych bez váhání

28 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 11:57 | Reagovat

[25]: A kdo říká, že prásknout do sebe velké svinstvo jednou je horší než něco brát dlouho? Někdo by do sebe v životě nerval HA, já bych v životě do sebe nedala ani jeden prášek ibalginu a jiných prášků :)

Nijak tu nepodporuju HA, někdo ji bere, někdo ne, každopádně když budu mít problémy, tak proč bych ji sakra asi tak měla dál užívat? :D Jenom se pozastavuji nad tím, že se omílají dokola jenom negativa. Ale pozitiva ke zvážení? To je jako kdyby někdo začal propagovat jenom škodlivé účinky cukru na organismus...
A s tím otěhotněním... Víte, kolik je dětí v dětských domovech? Naštěstí nepatřím mezi ty, kteří by radši byli bezdětní než si adoptovat cizí dítě.
A to, že ženy se snaží otěhotnět až v tak pozdním věku, je taky jejich blbost. Sama studuji, ale školu vylezu v normálním věku. Ani nemusíte brát nějaké prášky, šance na otěhotnění je menší s narůstajícím věkem a navíc vyšší pravděpodobnost bodové mutace nebo chromozomové aberace. Ještě že už se od pětatřiceti let provádí prenatální diagnostika.

A generalizování není na místě, když tyhle problémy nemají všechny ženy :D To bych teda rovnou mohla napsat - neužívejte ibalgin, lidi z něj mají žaludeční vředy ;)

[26]: Jasně, když má člověk zdravotní problémy, nemusí je ještě umocňovat :)

U vaginálníhou kroužku je ta "výhoda", že se do těla uvolňuje minimální množství hormonů v porovnání s pilulkami.

29 klarcin-casopisek klarcin-casopisek | Web | 27. října 2016 v 12:24 | Reagovat

Jak to tak čtu tak není problém v antikoncepci jako takové ale v jejím druhů, pokud ti dělá tohle není to prirozene a když si na gynde zazadas o jiný druh a řekneš co tě trápí, určitě ti dají jinou co ti bude vyhovovat. Já ji beru asi půl roku a jsem spokojená nemám takový stres ale i tak si dávám pozor a menstruace je klidnější je jí min a je kratší a konečně pravidelna(predtim jsem měla vykylky i tři tydny) nevolnosti a bolesti břicha jsem se nezbavila ale to mi neva, proto ji ani neberu. Tak se pro ni nestresuj a zkus si říct o jiný druh, uvidíš že to bude v poho;)

30 Asterius Asterius | E-mail | Web | 27. října 2016 v 13:09 | Reagovat

Hormony z h. antikoncepce se dostávají do odpadních vod a pak zpět až do pitné vody. Zatím není způsob, jak vodu od tohohle sajrajtu čistit. A tak se to dostává do těla i mužům, což má neblahé následky.
Za tohle by všichni, kdo to maj na svědomí, zasloužili snad i kulku!

31 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 13:16 | Reagovat

[30]: A co antibiotika, která jsou vyplavována do odpadních vod z nemocnic + další léky a mutují z toho myši a krysy v kanálech? Takže kulku těm, co přišli s nějakými novými léky? :) Radši ať umíráme na banální onemocnění, že? :) Všechno má prostě svou cenu, s tím se musí počítat :)

32 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 27. října 2016 v 14:01 | Reagovat

Každý je jiný, stejně jako každá HA je jiná. Já třeba už od 14 vystřídala minimálně 3 a to je mi 21. Pravdou ale je, že kdyby šlo jen o bezpečný sex, asi bych ji nebrala. Jenže jsem chudokrevná a je nutný zabránit ztrátám krve, takže bylo potřeba udělat menses pravidelným, relativně krátkým a hlavně mnohem slabším než jsem měla. Nejspíš, kdybych HA nebrala, na hematologii by mi ji doporučili abych ztráty krve a s ní i železa eliminovala.
Jak už jsem psala, HA mám už asi 3. Pokaždý, když u gynekologa nahlásím nějaký problém, doktor zvažuje důvod problému a jestli mi nemá dát jinou HA. Křeče mám pořád tak na jeden dva dny na ibalginu... holt, když si moje děloha usmyslí, že bude bolet, tak bude bolet. Zlepšení akné jsem nepozorovala a na váze jsem vůbec nepřibrala. *krčení rameny*
Další věcí je, že zodpovědný gynekolog dělá alespoň jednou ročně jaterní testy.
Mykózy jsem nikdy neměla. A osobně nemám s pravidelným braním problém už jen proto, že jsem naučeá brát nějaký prášky hned po probuzení, jiný (jako třeba zmiňovaný železo) těsně před spaním - a tak spolu s železem beru HA. A kdo zapomíná, má na to snad upozornění na mobilu, ne?
A s tím, že by to člověku doktoři přímo cpali... no, každej alespoň trochu rozumnej člověk by měl zvážit rizika a vzhledem k tomu, že se o metodách antikoncepce a bezpečným sexu mluví ve školách, tak jsou o tom prakticky všichni (alepoň ve střední Evropě) celkem informovaní...

33 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 27. října 2016 v 14:23 | Reagovat

U každýho je to úúplně jiný.
Často je to ovšem chyba pacientek, protože doktoru neřeknou, že je něco trápí a něco není v pořádku. Hodně lidí má taky postoj, že nevěří doktorům.
Není třeba do toho lidi nutit, ale stejně tak bych je nenutila to nebrat. Ať si přečtou, co se může stát, ale taky vůbec nemusí.
Problém je, že jsou vždycky slyšet hlavně negativa..
Já takhle nemusím každý měsíc skoro umřít.. A jo, nemoct několik dní jíst vážně nechcete.

34 MájC MájC | E-mail | 27. října 2016 v 14:34 | Reagovat

Antikoncepci jsem začala brát asi před měsícem, ze zdravotních důvodů, ze zoufalství... Když přijdou ty mé dny, je to vážně horor. Nejen, že se svíjím v obrovských křečích a bolestech, zvracím a nemůžu pozřít ani sousto, někdy ani pít, ale ke všemu přestávám cítit nohy, takže tři, někdy čtyři dny jen ležím a chcípám a jsem ráda, že vůbec dojdu k záchodu, když na mě jde blinkání. Jsem děsně slabá, bolí mě celé tělo a i samotné válení v posteli je děsně vysilující. Mám problém přibrat na váze, mám necelých 46 kg, a většinou ještě v tomto období zhubnu.
Neměla jsem odvahu s tím jít dlouho k doktorovi, ale když jsem kvůli tomu musela vynechat pár přednášek, rozhodla jsem se, že bych s tím měla něco dělat... Doktor mi však poradil, že buď si vezmu hormony, nebo můžu dál vesele chcípat. Takže beru antikoncepci, ač jsem momentálně bez přítele, takže hlavní účel - zabránění početí, stejně nevyužiju. Dřív jsem měla také ten postoj, že ji nikdy brát nechci, že je to hnus a když jsem četla vedlejší účinky na příbalovém letáčku, měla jsem mžitky před očima, fakt.
Doktor mi však nenabídl jinou možnost, žádnou alternativní a fungující metodu jsem sama nenašla. Normálně si neberu prášky ani na blbou bolest hlavy, takže byl tohle pro mě velký krok. (Prášky proti bolesti mi během mých dnů nepomáhají, buď je vyzvracím, nebo je mi ještě hůř).
Takže teď čekám, zda to pomůže, či ne. Po prášcích však nemám žádné extra problémy, náladová jsem byla vždycky, teď aspoň lépe zvládám deprese, mi přijde. Po ránu mi je sice často blbě, ale během dne to přejde. Chuť k jídlu mám furt, ale že bych přibírala, to zas ne. A pokud má někdo problém brát si prášek pravidelně denně ve stejnou dobu... Tak to hodně štěstí, až bude mít (nedejbože) nějaký závažnější problém, při kterém se pravidelnost vyžadovat bude.

35 M. M. | 27. října 2016 v 14:34 | Reagovat

Taky jsem proti antikoncepci.

36 Ronnie. Ronnie. | Web | 27. října 2016 v 14:54 | Reagovat

Já jsem s antikoncepcí spokojená. Srovnala se mi menstruace, dřív jsem ji třeba čtvrt roku neměla. Naopak jsem zhubla a taky sex byl hned lepší. Víc jsme si ho začali užívat. :-)

37 fakynn fakynn | E-mail | Web | 27. října 2016 v 15:10 | Reagovat

Já zrovna teď vysazuji, dobírám posledních pár prášků a dávám si oraz, no uvidíme, jestli se k ní vrátím, ale nemám přítele, tak kdyby něco, kondom je vždycky a jsem zvědavá, jak to bude působit na moje tělo. Jak jsi psala, antikoncepci jsem dostala proto, že jsem měla neskutečný bolesti a krámy měla jednou za 2-3 měsíce, mohlo to jít i jinak, ale proč by se starali. :)

38 Hann. Hann. | Web | 27. října 2016 v 15:54 | Reagovat

Chtěla jsem se více rozepisovat, ale po přečtení několika komentářů jsem se naprosto ztotožnila s [32]: . Jak se železem, tak s důvodem braní HA. Před  tím to byla muka a fakt jsem měla nepravidelný cyklus (po 3 letech od začátku), klidně i 3 týdny v kuse, týden pauza a pak zas 2 týdny. A s tou chudokrevností se to nekamarádilo, fakt ne.

Pokud si někdo vezme antinu jen proto, že má akné a nepravidelnou menstruaci a nemá jí ani 2 roky, tak je hloupý. Člověk má právo rozhodnout o svém těle a pokud mu jí gynekolog vnucuje, přejdu k jinému, tečka. A nebo řeknu ne a brát to prostě nebudu.

39 Mirka Mirka | 27. října 2016 v 16:44 | Reagovat

Žasnu nad holkama, co píšou: měla jsem nepravidelnou menstruaci, tak jsem začala brít antikoncepci, abych to měla pravidelně - proboha, vzpamatujte se, to krvácení, co má žena, která bere HA není žádná skutečná menstruace, je to jen krvácení ze spádu.

40 Adeleide Adeleide | 27. října 2016 v 16:44 | Reagovat

[1]: Někdy se taky po porodu všechno zhorší. Každá to má jinak.

41 Avilan Avilan | Web | 27. října 2016 v 17:00 | Reagovat

[39]: Tak pokud bere někdo HA a nezjistí si takové věci, je asi něco špatně ne?

42 Ven Ven | 27. října 2016 v 17:45 | Reagovat

Hm. Já jednou při krámech zkolabovala, ale nikdy to nebyl důvod k tomu, abych začla brát HA. Jo, sice někdy mi bývá zle, ale zvládám s tím žít i bez HA. Ale jinak, jak už zde bylo mnohokrát psáno, účinky HA jsou hodně individuální. Někomu prostě HA sedne a někomu ne. Myslím, že je to každého věc, jestli HA bere, nebo ne.
Jo a jinak je HA hodně diskutabilní a nekonečné téma, až mne občas zaráží, jak jsou někteří jedinci schopni se navážet do druhých, jen proto, že mají odlišný názor na HA. Ale jinak pohoda a mír všem.

43 m. m. | E-mail | Web | 27. října 2016 v 18:15 | Reagovat

Pokud vím, každému to sedne jinak, a taky dřív bývala antikoncepce určitě drastičtější než dneska. Nicméně osobně jsem to nikdy nebrala a ani k tomu neměla cuky. Sice trpím, ale obvykle jen první den, kdy to zvládnu přežít o nějakých práškách, a navíc jsem vždycky věděla, že nechci, aby se můj život točil kolem neustálého dávání si pozor na polknutí prášku v přesně stanovený čas. Můj život nikdy nebyl v ničem pravidelný, od školy jsem už nikdy třeba nevstávala celý týden ve stejnou dobu, a myslet si na něco takového by pro mě bylo prostě nepříjemné.
Možná kdybych byla sexuálně aktivnější, ale nejsem zase taková dračice :) Občas pokrčím rameny, když si přítel stěžuje na kondomy, ale holt co se dá dělat. Ani on by nechtěl, abych do sebe cpala něco tak silného.
Byly doby, kdy to vážně doktorky cpaly každé holce, co měla akné a měla z toho mindrák. Jsem celkem ráda, že jsem se tomu vyhnula.

44 T. T. | 27. října 2016 v 18:33 | Reagovat

Super článek, naprosto souhlasím a děkuji za něj :)

45 jsemmaamasmozkem jsemmaamasmozkem | Web | 27. října 2016 v 18:50 | Reagovat

Já bych to tak nehanila. Jo, je to sračka, jsou to prostě hormony do těla, ale když je potřeba se chránit, tak co?

46 Poletucha Poletucha | E-mail | Web | 27. října 2016 v 21:03 | Reagovat

Hodně citově podbarvené čtení, řekla bych. Každá věc má dvě strany.
Bylo mi jedenáct, když jsem dostala měsíčky. Příšerná vzpomínka, protože to byla děsivá bolest. Naštěstí se to už nikdy neopakovalo, ale menstruace byla občas nezvladatelná. Pro malou holku docela nářez, od kterého bohužel nepomohla ani soucitná maminka. Bylo mi dvanáct, třináct let a přišlo extrémní akné. Do té doby to celkem šlo, ale ve třinácti má pleť byla nezvladatelná.
Stašně jsem se styděla, můj obličej byl příšerný. Nechtěla jsem takto chodit do školy. Zkoušela jsem to zakrývat make-upem, což byla blbost, protože nedokonalosti, ale i větší katastrofy na mé tváři byly o to víc zvýrazněné. Rodiče opět zkoušeli pomoci - vzali mě na kožní oddělení, k mnoha kosmetičkám. Po zásahu jedné mám ještě na tváři hned vedle nosu pěknou jizvu.
Žádné preparáty nepomáhaly mé pleti. Jestli jsem snědla kousek čokolády, byla jsem odepsaná na celý týden. A mentruace... No, dovolím si hnusnej vtip: Proč by měly být ženy vojáky? Protože narozdíl od chlapů dokáží krvácet každý měsíc a neumřou na to. A já... No proboha, někdy jsem se obávala, že je to snad až moc na tak malý tělo.
A řečení bylo jednoduché. I když rodiče s tím váhaly opravdu "dlouho". Můj obličej se nezlepšil ani do mých patnáctých narozenin. A tak mě vzali ke gynekologovi a nechali předepsat antikoncepci.
Jsem jim za to doteď nesmírně vděčná. Můj obličej se během jediného měsíce dostal do stavu absolutní čistoty. Menstruace se srovnala, už to nebyla absolutní katastrofa. Antikoncepce dokonale srovnala moje rozbouřené hormony, které se projevovaly extrémně na mé pleti a i v průběhu měsíčků. A beru ji - ano, tu samou antikoncepci, Vreyu - dodnes. Je mi btw 24 let. A všechno je v pořádku.
Každá věc má dvě strany. Souhlasím, že určitě existují "špatné" hormonální antikoncepce. Ale považte, někomu naopak zase extrémně pomáhá. Já se jí určitě nevzdám.

47 Rory Rory | 27. října 2016 v 21:53 | Reagovat

Nevim, ja beru prasky MYWY a zadne problemy teda nemam. Zadne bolesti, zadne vykyvy nalad (ja byla naladova uz od detstvi, takze si nemyslim, ze to mam z prasku), neztloustla jsem, nezvracim nebo nevim co jeste. Slysim na kazdym rohu, ze je to hnus, ale to samy jako kdyz se clovek dopuje ibalginem kvuli bolestive menstruaci nebo nimesilem pri kazde znamce bolesti zad. Zkratka prasek jako prasek. Porad lepsi nez resit "mas kondom? Ne? Do prdele."  nebo vubec nejaky otehotneni.

48 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. října 2016 v 0:07 | Reagovat

[5]: No, za pár let, když budeš mít smůlu, třeba uvidíš... Kolik žen s problémama po dlouholetém užívání už jsem viděla! Spoustu jich pak po vysazení nemá VŮBEC menses několik měsíců a mají problém s otěhotněním! Jestli máš popisované problémy, tak je problém jinde - a HA ho jenom potlačí (a přidá ještě pár dalších problémů k tomu)...

49 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. října 2016 v 0:10 | Reagovat

[16]: Nebo si popovídat s pacientkama, bývalými uživatelkami HA... ;-)

50 sarushef sarushef | Web | 28. října 2016 v 0:15 | Reagovat

Tohle mi přijde celkem jako článek o ničem, napsat vlastní zkušenost by asi mělo smysl, ale tohle mi tak moc nepřijde. Navíc promiň, ale co píšeš je hrozná zobecňující blbost. Sama jsem HA vysadila, protože se mi prostě nelíbílo do sebe cpát zbytečně chemii, ale za tu dobu jsem neměla jedinej  z příznaků, o kterých tak dramaticky mluvíš :)

51 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 28. října 2016 v 0:16 | Reagovat

HA beru a s problémy, které popisuješ, jsem se ještě nesetkala. Ano, je mi jasné, že to není ideální (vlastně to není vůbec dobré), ale není žádná jiná tak účinná metoda. Kondom? Rozhodně ne. Sama popisuješ situaci a stres, který nastává, když praskne. Když vím, že teď nemůžu přivést na svět dítě, nemůžu se spolehnout na něco, co spolehlivé není.
Někdo tu zmiňoval, že když se taková nehoda stane, jsou tu pilulky "po". Inu, to si nepomůžu, když má taková pilulka sílu tří balení HA.

52 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. října 2016 v 0:50 | Reagovat

[39]: Těmhle holkám to nevysvětlíš... Chtěla jsem tu ještě uvést nějaká čísla, ale kdo NECHCE slyšet, ten NEUSLYŠÍ. Je to zbytečné. Ani jsem ty komentáře nedočetla, když vidím tolik naivity - a "zasvěcených" názorů. Kdo chce kam,...

Část z těchto mladých slečen bude za pár let brečet - a možná zrovna u mě...
Pro ty, co váhají, jeden zajímavý článek za všechny, na který jsem v poslední době narazila (laik by tomu snad celkem měl rozumět) a k tomuhle už se vyjadřovat nebudu.

http://www.ulekare.cz/clanek/hormonalni-antikoncepce-vedlejsi-ucinky-o-kterych-se-nemluvi-16572

53 SchwarzRosen SchwarzRosen | 28. října 2016 v 0:54 | Reagovat

První věc: mamka mi teda nic nepodepisovala, ale je fakt, že poprvé jsem si pro prášky nešla v 15, ale v 17. (Ovšem pokud je v tom nějaký rozdíl, tak to absolutně nechápu, když člověk "může" od 15 a je plnoletý v 18, tak je to pořád nějak mezi.)
Druhá věc: ta snášenlivost či nesnášenlivost je člověk od člověka, prášek od prášku (či nitroděložního tělíska). Vyzkoušela jsem dvoje prášky. Po prvních (Regulon) mi bývalo zle týden, než si na ně tělo zvyklo. Pak mi bývalo zle po tom prvním prášku z platíčka, tak jsem je teda vyměnila za jiné (Lindynette). S těma jsem neměla žádnej problém. Pak jsem se rozešla s přítelem a nechtělo se mi zbytečně vyhazovat peníze za prášky. Po nějakých 3,5 letech, kdy jsem s novým přítelem zažila přesně ten průšvih, o kterém píšeš (ovšem vzala jsem si tabletku "po", takže potom jsem to až tak neprožívala, jen ten prvotní šok byl hrozný,) jsem je začla užívat znovu. Probíhalo všechno v pohodě, ale po půl roce užívání jsem přestala mít chuť na sex. (Teď jde o to, jestli to bylo práškama nebo přítelem.) Ale mi to ani tak nevadilo. No, pak jsme se stejně rozešli, takže prášky mi opět byly na houby.
Třeba mamka brala prášky roky (předpokládám, že začla po mém narození, takže to tipuju tak na něco přes 20 let), ale nevím teda, kolik jich vyzkoušela (co si pamatuju, tak brala taky Lindynette). Žádný problémy jsem u ní nepozorovala, ani si nestěžovala. Takže zas tak příšerný to nebude.

54 Leník Leník | 28. října 2016 v 0:58 | Reagovat

Já mám naopak s HA jen samé dobré zkušenosti. Dříve jsem měla šílené problémy s akné, velmi bolestivé a silné menstruace - první dva dny jsem kolikrát opravdu nebyla schopná fungovat. A také jsem bývala tlustější. HA beru asi pět let (jednou jsem ji vysadila, abychom otestovali, jestli je vše ok a neškodí mi). Takže po HA rozhodně nepřibírám (zhubla jsem asi 9 kilo), sexuální libido se mi nijak nezměnilo, mám stálého partnera (kondomy tak nějak nesnáším), menstruaci mám naprosto pravidelnou, slabější a hlavně snesitelnou! Sice se mi občas tu a tam objevují nějaké pupínky, ale je to naprosto nesrovnatelné s minulostí. Při vysazení prášků jsem měla tak silnou menstruaci, že pokud bych v ty první dva dny musela do práce, nezvládla bych to! Skučela jsem doma s prášky proti bolesti a termolahví na břichu a čokoládou v něm. A krve jako z prasete. Takže suma sumárum - HA je pro mě mnohem menší zlo, než být bez ní. Uvědomuji si, že ta chemie pro tělo není nejlepší, ale opravdu jsem nenašla nic srovnatelně dobrého. A mimochodem, co se týče ceny - mě naopak prášky zlevňují a kdybych měla kupovat s přítelem kondomy, tak bychom se asi za to množství nedoplatili (jednou jsem to počítala a vyjde to mnooohem dráž.....) ;))) Děti neplánuji, takže je možné, že za několik let se prostě nechám sterilizovat.

55 Černovláska Černovláska | E-mail | Web | 28. října 2016 v 1:13 | Reagovat

Já nikdy problém s mykózama neměla. Ale jakmile jsem začala brát antikoncepci, dva týdny na to začalo šílené peklo, kdy jsem mykózama trpěla asi rok v kuse. Naštěstí už je teď nemám, bohužel pořád to není "tam dole" úplně v pořádku. Jsem tam o dost míň citlivá a co víc, bojím se, že takhle to zůstane už napořád.. takže za sebe už nechci HA nikdy vidět.

56 Hanka Hanka | Web | 28. října 2016 v 11:22 | Reagovat

Moje máma chce, abych to brala (je mi 13, tak samozřejmě až budu starší), ale já si ten hnus nenechám předepsat. Pokud ano, tak ty prášky budu vyhazovat, nebo já nevím, antikoncepce prostě ne.
Copak nestačí kondom? Prasknout může, ale když člověk zajde včas k doktorovi, tehotenství se predejde, ne?

57 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 28. října 2016 v 13:06 | Reagovat

Stejně to hrozně záleží. Někomu sedne, někomu ne.

58 Susane S. Susane S. | Web | 28. října 2016 v 13:18 | Reagovat

Já antikoncepci beru už téměř rok a jsem spokojená, radši budu mít sex s práškama než s kondomem (vadí mi a na některý latex mám alergii). Kolikrát si prášek zapomenu vzít, tak si další den jednoduše vezmu dva. Přibírání po HA je podle mně jen fáma, protože samotná HA nezpůsobuje tloustnutí, ale jelikož je hormonální tak to ty hormony jednoduše rozhází a máme pak větší chuť k jídlu (i když v mém případě je to spíš opačně). Antina je podle mě dobrá věc a pokud někomu nevyhovuje hormonální jednoduše si nechá předepsat prášky bez hormonů. :)

59 M. M. | 28. října 2016 v 13:50 | Reagovat

A víš, že existují třeba vaginální kroužky, injekce nebo tělíska, že jo? Po prášcích se ti tohle děje hlavně proto, že je bereš každý den a hladina hormonů tak hodně kolísá. Pokud máš jiný druh HA (dlouhodobější) v 90% se ti nic z toho neděje. Mám tunu kamarádek, co to tak mají a já sama to tak taky mám a ani jedna z nás nepřibrala, nešpiní, nemá výkyvy nálad a na nic si prostě nestěžujeme. A nejen my, ale i starší ženy. Na doporučení jednoho z nejlepších gynekologů v ČR. Tak než se příště začneš rozčilovat, sama si o tom zjisti něco více. P.S.: Normálně se takhle nevyjadřuju, ale napsala jsem to stejným stylem, jako jsi ty napsala svůj článek. :)

60 Denda Denda | Web | 28. října 2016 v 14:01 | Reagovat

Nemyslím si, že tenhle jednostranný názor je tak úplně v pořádku. Já antikoncepci začala brát asi před třemi roky. Měla jsem problémy s játry a brala na to docela silné prášky, takže mi na gynekologii doktor doporučil, abych k tomu začala užívat i antikoncepci, že to pomůže zvládat výkyvy hodnot z jaterních testů. Rok na to mi je změnil, protože tyhle se prý nesmí užívat dlouhodobě. A rok na to znovu, protože mi ty druhé neseděly. Teď je to v pořádku.
Pokud nějaké prášky někomu dělají problémy, tak pak by to asi neměl řešit tak, že je prostě přestane brát.  Dědečkovi taky nevyhovovali prášky na tlak, motala se mu po nich hlava, a tak je vyhazoval, dva roky na to umřel po několikanásobné mrtvici.
Když máte po práškách nějaké problémy, měli byste se poradit s lékařem a ne si sami stanovovat diagnózu a upravovat medikaci. Vždy se to dá nějak upravit, přejít na jiné, nebo zvolit jinou metodu. Ale až po dohodě s lékařem, proboha!

61 http://www.milujemeaplanujeme.sk/ http://www.milujemeaplanujeme.sk/ | Web | 28. října 2016 v 15:32 | Reagovat

Smutné, že namiesto gynekologičiek a gynekológov počúvajú dnešné dievčatá blogerky bez medicínskeho vzdelania.

62 Vědmi Vědmi | Web | 28. října 2016 v 16:46 | Reagovat

Je mi devatenáct, s nikým jsem nikdy nechodila a ani nechodím, natož abych s někým spala. Na gyndě jsem zatím nebyla, nebylo proč. Mensku mám pravidelnou, jeden měsíc horší, jeden lepší (ale v tom nevidím problém, podle toho, co mamka říkala, to prostě máme v rodině). Takže jsem nikdy o HA ani nepřemýšlela. No a popravdě - poté, co jsem si o tom dost přečetla a slyšela v biologii, zatím ani nemám zájem.
Je to zkrátka subjektivní rozhodnutí, nikomu bych rozhodně nic nekázala. Nechápu ale ty holky, které začnou antinu brát jen proto, že se jim sem tam vyrazí pupínek. V tom případě mi to přijde jako holá zbytečnost a dost možná i pitomost. Kvůli pár beďarům nebudu riskovat, že si všechno v těle rozhážu. A když už jde o skutečně brutální akné, půjdu přece k dermatologovi, ne?

63 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 28. října 2016 v 17:21 | Reagovat

[62]: jenže akné je spojené s hormony a ty se na kožním nespraví...

64 Viva Viva | 28. října 2016 v 18:54 | Reagovat

Beriem antikoncepciu už 4 roky (mimochodom, medzitým vôbec nezdražela a stále stojí rovnako) a poviem vám, žiaden z vymenovaných príznakov NEMÁM, teda až na priberanie, ale to by sa dalo spraviť jednoducho - zmenou životného režimu na zdravší, pretože pravdu povediac, priberala som aj predtým, než som antikoncepciu začala užívať, len menej :D

Zároveň pokladám za jednoduchšie a stále menej škodlivé brať antikoncepciu, než si nechať z tela každých niekoľko rokov vyškrabávať malého parazita, lebo WHUPS. Naozaj dieťa neplánujem, NIKDY. Mám 4-ročný vzťah, ktorý je momentálne vo fáze zasnúbenia a ani jeden z nás do budúcna po dieťati netúži.

A dokonca v tom vidím aj iné pozitíva, ako to, že neotehotniem (ale fakt tie pozitíva sú BONUS a nie to, že neotehotniem :D )
- nemám akné skoro vôbec
- vždy viem, kedy budem mať menštruáciu (je pravidelná, maximálny výkyv 1 deň)
- nemám bolestivú menštruáciu, skoro o nej neviem (predtým som dva-tri dni nemohla vyliezť z postele kvôli silným kŕčom a mohla som len schúlená do klbka roniť slzy)

A čo chuť na sex? Tá je, myslím si, nezmenená. Niekedy je väčšia (teda pokojne aj 2-3x do dňa) a niekedy menšia (raz do týždňa, prípadne dvoch). Všetko to závisí od mnohých faktorov: fyzické či psychické vyčerpanie v práci, choroba či dobrý zdravotný stav, chuť partnera, etc.

A čo výkyvy nálady? Kdeže! Reagujem na podnety podľa toho, aké podnety sú a nie len tak náhodne. Skôr mi príde, že to chce len vyrásť z puberty a je fajn (ak sa teda hovorí o 15tkách) ;)

Na záver: Naozaj som ju nezačala brať z toho, že "praskol kondóm" a ja som sa šla zosrať strachom. Proste som sa tak rozhodla SAMA a basta. Na SLOVENSKU totiž od tvojich 15 rokov tvoji rodičia o tebe v prípade gyndy nemusia vedieť absolútne nič (teda, pokiaľ fakt neotehotnieš :D) - a teda ani žiaden podpis od mamky dôležitý nie je.

65 Viva Viva | 28. října 2016 v 18:59 | Reagovat

[56]: Prasknúť môže, ale keď sa pôjde včas ku doktorovi, tak sa tehotenstvu predíde... A to akože ako? Lekár ti tam zájde a rukami pochytá všetky spermie? :D :D Nie, nepredíde. Ak ti praskne, je tu riziko otehotnenia. A ak otehotnieš, tak môžeš ísť rovno na zákrok, kedy ti plod rovno z maternice vyškrabú pekne po častiach - alebo si ho samozrejme môžeš tiež nechať.

66 Kazimír Kraťas Kazimír Kraťas | Web | 28. října 2016 v 20:04 | Reagovat

Já tyhle hovna řešit nemusím. Můj vzhled je mi dostatečnou antikoncepcí.

67 Inka Inka | E-mail | Web | 28. října 2016 v 20:32 | Reagovat

já beru HA dva roky a všechno v pohodě - menzes mám přesně na den, pleť čistší, žádné komplikace s ničím... svět už nemůže být krásnější :D

68 bonneris bonneris | 28. října 2016 v 21:20 | Reagovat

Musím říct taky jednu zásadní věc.

To že jsem vysadila prášky jsem si mohla dovolit. Nemusím se totiž bát, že pokud do toho přijdu, že budu řešit nějaký potrat nebo rozchod s přítelem. Předtím jsme se o tom vážně bavili a kdyby se stalo, miminko by bylo milované a bylo by o něj dobře postaráno jak z hlediska emočního, tak i finančního. A samozřejmě, je každého věc jak se k tomuhle postaví a taky je na každém, jestli se tomu rozhodne předcházet braním hormonální antikoncepce nebo ne. Pouze jsem vyjádřila svůj názor a shrnula negativa. Jasně, tak pozitivem je, že neotěhotníte, a že menstruace není až tak bolestivá, ale upřímně, už to ani není opravdová menstruace a ta k ženství tak nějak patří. Těší mě ale různorodost vašich komentářů a děkuji za vaše názory :)

69 Soloween Soloween | Web | 28. října 2016 v 21:31 | Reagovat

Nic proti tobě, ale tenhle článek mi přijde trošku mimo.. :) Já antikoncepci beru - nějakou slabou, kterou mi doktor doporučil a nikdy jsem s tím problémy neměla. Nepřibrala jsem (což by mi při mýh 45 kilech neuškodilo), nemám rozházené hormony a nálady a ani žádné jiné příznaky, které popisuješ a to už jí beru několik let. Spíš naopak, jsem s ní spokojená, protože mě díky ní tolik nebolí břicho, když to dostanu a to opravdu mluvím o bolestech, kdy jsem nemohla vstát z postele, jít do školy nic. Jen ležet a zvracet. Takže asi toliko k mému pohledu. :)

70 Holoubek Holoubek | Web | 28. října 2016 v 23:04 | Reagovat

S jedním mužem jsme se teď docela názorově srazili. Z nějakého důvodu se domníval, že beru prášky, prostě jen tak proto, že už je mi dost a že sem tam žiju sexuálním životem. Nebyla zrovna správná chvíle to nějak zevrubněji probírat, ale dost mne jeho postoj překvapil. Když jsem se mu snažila sdělit, že rvát do sebe zbytečně hormony nebudu, tvářil se na mě jak na nějakou ekoženu. Přitom kdo nez(a)kusil, nepochopí, s organismem to může skutečně zamávat.

71 Circle Circle | Web | 29. října 2016 v 10:41 | Reagovat

takhle...krámy mám také bolestivý, nepravidelný a fakt to není nic suprovýho...brala jsem antikoncepci rok (takvýty kroužky, co si zavedete tam dolů, prý je to nejšetrnější) a už nikdy víc...působilo to na mě naopak a to, že jsem byla vklidu (jinak jsem pekelně náladová, ale to je taková moje specialitka)...ale od té doby, co jsem vysadila, jsou krámy ještě horší, náladovost je ještě větší a během doby užívání jsem na sex neměla ani pomyšlení...mykóza se objevila tak jednou do dvou měsíců (při dobré vůli) a tak dále...

nestojí to za to, vážně...a holky, co máte tak děsný krámy, jako já - přežijte to...po čase zjistíte, že se s tím dá normálě fungovat, i když je to pěkný peklo...

nehledě na to, slyšely jste dámy o tom, že právě přehnané užívání antikoncepce způsobilo, že se hormony z užívajících dívek dostávají přímo do vody, což může mít za následek jak mužskou neplodnost, tak skutečnost, že některých druhů ryb se stali hermafrodité...

sepište si seznam plusů a mínusů, těch mínusů je tam MNOHEM víc...

72 Gelliah Gelliah | Web | 29. října 2016 v 10:52 | Reagovat

Myslím, že taky záleží na druhu antiny- jak moc je v ní hormonů a jaké má další účinky atp. Ne vždy musí žena reagovat mykózou a změnami nálad,... A když jeden druh nevyhovuje, tak je třeba vyzkoušet jiný, o to jde- najít antinu, která vyhovuje nejvíc.
Ale obecně tě chápu...

73 Nappy Nappy | E-mail | Web | 29. října 2016 v 13:09 | Reagovat

Budu asi první kluk, co sem napíše do diskuze, ale myslím si, že mám taky potřebu sdělit nějaký svůj empatický názor.
1) Jde o prášky, jde o chemii, rozhazuje to nějaký vnitřní systém (organismus) ženy, pravděpodobně to nebude nějaký hit.
2) Empaticky nedokážu ohodnotit, jak moc jsou bolestivé měsíčky, ale někdo volí volbu pravidelnosti a někdo je zase proti hormonální antikoncepci, je to o názoru a přístupu člověka.
3)Znám ženy, které mají takový strach z otěhotnění, že samy berou HA a k tomu kluk má kondom, to mi přijde zvláštní.
4) Mým názorem je to, že není úplně zdravé brát antikoncepci celý život, protože pravděpodobně v budouncosti, až žena bude chtít děti, to prostě nepůjde.

V konečném důsledku se mi o tom lehce mluví, že? Když je to vlastně pro mě jako kluka ten nejpohodlnější způsob, jak si sexuální styk užít. Nejsme všichni stejní a mně také záleží na zdraví mé ženy a rád se o ni starám a v nějakých chvílích jsem ji doporučil, aby vysadila antikoncepci. Argumentuje tím, že by měla všechno rozhozené a prostě si na to zvykla a je ráda, že HA bere.

Jak jsem psal, každý má svůj názor, každý reaguje na antikoncepci jinak apod... Ne každý má sex 1x týdně, ne každý má sex 3x denně. Je to o životním stylu a přístupu. :)
Nehádejte se, diskutujte.
Hezký den

74 PJ PJ | E-mail | Web | 29. října 2016 v 14:05 | Reagovat

Je to hodně subjektivně podaný článek a možná to je to, co mne nutí se nesouhlasně vyjádřit. A upřímně nevím, kde začít.

1. antikoncepce je chemie ovšem pokud chce někdo nadávat na chemii ať se nejprve zamyslí nad tím, kolik pilulek do sebe cpe vyjma tedy antikoncepce. Bolí nás hlava- ibalgin pomůže, krk-Mucosolvan, horečka- ibuprofen, kocovina- aspirin, nemluvím vůbec o antibiotikách... A teď mi řekněte upřímně, jak moc nenávidíte chemii.

2. Antikoncepci brát v patnácti jakmile jednou máte s někým sex je prostě hloupost, s tím se nedá jinak než souhlasit. Obecně brát antikoncepci při nepravidelném sexu (znáte to one night stand a tak) je nesmysl podle mého skromného názoru. 1. stejně je hloupost s podobnými kořistmi jít do nechráněného styku, kdy o nich nevíte víc než jen jejich oblíbený drink. Ovšem být stále proti antikoncepci i za předpokladu, že si najdete stálého partnera? Takže dobře náklady na kondomy vyjdou zhruba stejně a ne-li víc než za antikoncepci (a to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit) navíc známe tu legrácku s Durex kondomy, které nejsou víc než jen sázka do loterie, který to bude, co praskne. A přerušovaná soulož? To je snad ta největší hloupost stejně jako plodné a neplodné dny, takže asi následovně- Antikoncepce je něco jako demokracie- má svoje mouchy ale na nic lepšího jsme ještě nepřišli.

A za 3. si dovolím ještě zmínit, že hormonálních antikoncepcí jsou nesčetné druhy. A mrzí mne, že autorka zažila podobné hrůzy. Ale probůh prosím, nevyvolávejte paniku. Výkyvy nálad nemám (jsem jen holka tak co, jasně že občas mám tendence být horká hlava), nepřibrala jsem naopak zhubla (ale je pravda, že se může stát, že se přibere, je to celkem častý fenomén), nezvracím a že by se mi snížila chuť k sexu? Prosím vás, nesvádějte na ty prášky všechno. Jde především o to, jakou antikoncepci používáte . Může to být super levná nebo super drahá nebo něco mezi. Může bejt super silná nebo nějaká šetrnější. Když vám jedna nedělá dobře musíte jí změnit. Od toho máte mít správného gynekologa, který vás zná a více se v daných antikoncepcích vyzná a díky tomu vám doporučí. V žádném případě by to ve vás nemělo vyvolávat nežádoucí účinky a naopak, jak tu některé slečny předemnou psaly a já sama znám holky, kterým antikoncepce pomohla s jejich jinými problémy. Proto nadávat na ni mi přijde značně zpátečnické a bez urážky maličko hloupé, protožeje to jako nadávat na jiné léky. - Jinou chemii.

75 Torishia Torishia | Web | 29. října 2016 v 14:11 | Reagovat

Úprimne, celý článok vyznieva skôr ako tvoja osobná skúsenosť s HAK. A nechápem jednu vec. PREČO neotvoríš papuľku a nepovieš svojmu gyn "pán doktor, odkedy som začala brať HAK vidím na sebe tieto a tieto problémy.", či je to také strašne ťažké, ak ju chceš brať/z nejakého dôvodu by si mala brať sa ozvať, že máš po nej nejaké problémy? Vieš gyn nie je jasnovidec aby vedel len tak z voleja, že práve tento typ HAK ti nesadol. Čo takto sa zamyslieť aj sama nad sebou?
Ďalšia vec, nevravím, že HAK nič nespôsobuje, isteže, ale je to voľba každej z nás, či to riziko podstúpi alebo nie.
Čo sa týka našich starých známych mykóz, nemusíš ju nutne mať len z HAK. Keď som po prvýkrát s mykózou prišla ku gyn nebrala som HAK a podľa toho, čo som sa dozvedela som ju mala už dlhú dobu. HAK som začala brať až ku koncu liečby. Osobne mám však šťastie, že mne moja HAK sadla, nemala som ju nútenú (nechápem vás, ak niečo nechcem tak jasne poviem svojmu doktorovi, že to nechcem! Ste nemé dievčatá, alebo si neviete otvoriť ústočká? Ale ak ide o nejakú prkotinu každú z vás bude počuť pomaly až na koniec ulice, ale ak SKUTOČNE o niečo ide, papuľku si neotvoríte, lebo zrazu... čo sa stalo? Nemáte odvahu ozvať sa, lebo vám nútia niečo čo nechcete. Lebo máte problémy z nejakého lieku...).
HAK beriem asi pol roka (a nie, nemám 15 a ani žiadnych "násť", mám o dobrých pár rokov viac), zatiaľ problémy nemám, možno niekedy mať budem, ale je to MOJA voľba keď budem mať nejaké problémy. Každá z nás do toho ide s vedomím, že je to chémia, že to zasahuje do organizmu a môžeme z toho mať problémy (a tá, ktorá do toho nejde s týmito vedomosťami má v hlavičke vzduchoprázdno).
Avšak, príde mi hlúpe toto zovšeobecňovanie len preto, že si si ty, ako autorka nedokázala u doktora otvoriť ústočká, všetko je to iba o tom.

76 bonneris bonneris | 29. října 2016 v 15:10 | Reagovat

[75]: Máš pravdu. Tento článek je moje osobní zkušenost. Neviděla jsem důvod psát veškeré detaily do největších podrobností, ale abych předešla konečně těm názorům na mou hloupost, že jsem nebyla schopná si říct o jiné pilulky, tak ano, byla jsem schopná. Nebylo to ovšem nic platné a šlo to od depresí po apatii, nevyrovnanost a zdravotní obtíže. Takže ano, otevřela jsem pusu a změnila prášky, ale nefungovalo to. Ať si je bere kdo chce a jak dlouho chce, mě je to vlastně fuk. Jen jsem chtěla napsat osobní zkušenosti, plus bych ráda přidala to, že je to měsíc co jsem je vysadila a najednou všechno prožívám intenzivněji, zase rozeznávám emoce a to už nemluvím o tom, jak se zlepšil sex a libido. Prostě zatím pozoruju jen samý pozitiva. Ale znova, je to jen můj subjektivní názor a zkušenost. Tenhle článek není o otloukání jasných faktů o hlavu holek, co to berou, protože jsem byla jedna z nich. Je to o vyjádření mého názoru, zkušeností a ať si z toho každej vezme co che :)

A teď z jiného soudku: budu ráda, pokud bude pod článkem diskuze, ale chci aby probíhala ve vší slušnosti a bez útočnosti a sarkasmu - je jedno jestli na mě, nebo ostatní komentující. Takovéhle komenty kde si léčíte mindráky a svůj stres tu nikdo asi číst nechce. Vyjádřit názor ano, ale slušně prosím. Děkuji.

77 bonneris bonneris | 29. října 2016 v 15:23 | Reagovat

[53]: Holt je to člověk od člověka. Za mě už nikdy.
A mimochodem, jako první jsem brala Lyndenete 20, a po tom jsem měla depky jako blázen. Kamarádka taky. Potom jsem začala brát Softinele, a to už teda byly akorát výkyvy a zdravotní potíže a chuť na sex na bodu mrazu.
Jak říkám, ženská od ženský.

78 Greenie Greenie | 29. října 2016 v 19:14 | Reagovat

No fuj

79 retrofeeling retrofeeling | Web | 29. října 2016 v 20:18 | Reagovat

Mám kolem sebe ženy, které nemají s HA žádný problém a chválí ji. Jen o tom nepíší články...

Navíc HA někdy opravdu pomůže - chybí-li ženě estrogen.

Já osobně toto "anti-HA hnutí" začínám vnímat stejně jako šílenství kolem lepku. Pravda bude opět mezi. Je škoda, že ani lékaři nemají jednotný názor.

80 brooxy brooxy | Web | 29. října 2016 v 21:47 | Reagovat

Myslím,že tvůj článek je napsaný až moc nenávistivě. Lituju, že jsi měla pouze špatné zkušenosti, ale spoustě z nim jsi mohla předejít. JE samozřejmé, že antikoncepce bude fungovat jen tehdy,bude li se brát pravidělně, pokud se to porušuje, způsobuje to ještě větší výkyvy. To přibírání je způsobený novým přívalem hormonů, stačí se prostě prvních 14 dní krotit a necpat se jak divá a ono to přejde. Ale je fakt, že některým lidem HA prostě nevyhovuje, v tom případě si máš s doktorem promluvit a zažádat o jinou, pokud nevyhoví-najít lepšího doktora, ne to potom vše svádět na HA a rozhodně ji tak neodsuzovat. A navíc mykózy jsou dost často způsobeny mnoha vedlejším i faktory než HA. Já jsem třeba antikoncepci nasadila kvůli tomu, že moje měsíčky přicházely skoro méně než 19 dní po sobě, což je pod kritickou hranicí a pomocí HA jsem si cyklus tak nějak "ustálila".Navíc mi moje alergie na latex nedovoluje používat normální kondomy a se svým studenstským platem si nemůžu dovolit dát za tři gumy z přírodního kaučuku dvě kila :D A na Postinor nebo přerušovaný nechráněný sex se fakt spoléhat nehodlám :) Uznávám, že pořád je to "zbytečná" chemie,kterou si ládujeme do těla-takže třeba začít brát HA kvůli akné mi připadá jako zbytečné znečišťování organismu- ale myslím, že pokud má člověk dobrého lékaře a dobře vybranou HA tak to přináší z většiny  spoustu výhod. :-)

81 Drac-Lebrun Drac-Lebrun | Web | 30. října 2016 v 8:21 | Reagovat

Upřímně jsem se nad tímhle článkem musela zasmát. V komentáři se zmiňuješ, že tímhle článkem přímo nikoho neodrazuješ, ale přesně takový pocit jsem po přečtení článku měla.
Ano, logicky, HA není dechberoucí zázrak světa, ale to spoustu jiných věci, které spoustu jiných lidí užívá.
Ano, dříve nic takového nebylo a ženy i tak mohly "normálně" žít... Ale ne vždy se jedná o věc, která kazí tenhle svět a nejedná se o nic dobrého.
Že mluvíš z vlastní zkušenosti a spousta dívek ba dokonce žen ti nesmyslně přitakává, to je vaše věc, ale přemýšlely jste už někdy i nad jinou možností, proč holky antikoncepci začaly brát a jsou s ní například spokojené, než nad tou, že to berou jen proto, aby se sebe mohly dělat sexuální mašinu? Asi ne že...
Já například beru antikoncepci od 15ti let, svůj věk tady zmiňovat nebudu, ale beru ji už dlouho. A jsem spokojená. Žádný vedlejší příznaky, které tady ty, nebo ostatní píšou nemám a nevzpomínám si, že bych je někdy měla.
A proč ji vlastně beru a již od těch "neuvěřitelných" patnácti let? Protože drahá kolegyně jsem si prošla takovým menším peklem, kdy se mi menstruace spustila a nepřetržitě jsem "lila" 14 dní v kuse, že už jsem z toho byla nešťastná a skoro nespala z nervů, že proteču. A za dalších 14 dní bum a bylo to nanovo... A k tomu můžu přidat ještě třešničku navrch - jsem člověk chudokrevný... Takže pokud si to dokážeš aspoň trochu představit, jak mi bylo, tak dokážeš i pochopit, proč jsem zvolila tuhle variantu, se kterou jsem navíc spokojená a žádné problémy nemám. A stejně tak se určitě najde spousta holek, co mělo nebo má stejné či podobné problémy jako já.
A co až budu chtít mít miminko, nebude to na to mít vliv, říkáš si? Odpověď je prostá. Mám o 2 roky starší sestru, která prošla stejnou mírou HA jako já, ba dokonce víc, protože je brala bez týdenní pauzy. A jak je na tom dneska? Má nádhernou zdravou dceru.
Je to individuální, každá jsme jiná a každé vyhovuje něco jiného. Podle mě i tak trochu záleží na gynekologovi/ gynekoložce, ke které chodíte. Ale jak říkám, svůj názor si klidně měj, ale nemusíš z toho hned dělat konec světa kvůli vlastní zkušenosti nebo zkušenosti holek kolem tebe a psát nesmyslné věty typu "upřímně radím každému" a "pokud možno, ať do toho nejde"... Tyhle věty totiž můžeš dávat prakticky za každý článek věnovaný "špatným" věcem tohoto světa jako je například cigareta, jiné léky, "éčka" a podobně...

82 L.G. L.G. | 30. října 2016 v 9:08 | Reagovat

[81]: Dobrý a věcný komentář. Byla jsem na tom hodně podobně. Když jsme se rozhodli pro druhé dítě, otěhotněla jsem velice brzy po ukončení antikoncepce. Dcerka se narodila a nadále je naprosto zdravá.

83 Annie Annie | 30. října 2016 v 18:49 | Reagovat

Antikoncepci beru už přes rok a upřímně si to bez ní neumím představit. Jsem tak zvyklá že jí denně musím brát že by mi bylo divný kdybych jí najednou nebrala. To že se po antikoncepci zlepší pleť jsou kecy. Zlepší se jen když se začnete snažit, to že se po antikoncepci přibírá jsou trapný výmluvy tlustejch patnácek co se cpou mekáčem ;) S antikoncepcí mám fakt dlouhou zkušenost a je naprosto spolehlivá. Přesně vím kdy by mi měla přijít menstruace a i kdy by měla skončit. Tím pádem se nemusím bát že mě překvapí. U sexu se už vůbec bát nemusím, je to naprostá spolehlivost. To že máte mykózy jsou taky kecy, buď jste to někde chytly že jste chrápaly s někým jiným a nebo jste čuňata ;) Normálně taková nebývám, ale tyhle kecy o antikoncepci mě prostě vytočily, tak sorry. Hezký den dámy ;)

84 R. R. | Web | 30. října 2016 v 18:59 | Reagovat

mě spíš udivuje, že někdo ještě u prášků dobrovolně zůstává. já měla asi rok a půl nuvaring, jednou rok, potom pauzu a potom znovu a ačkoliv jsou to pořád hormony do těla, já žádnou změnu nepostřehla - a to ani v intenzitě a bolestivosti menstruace - a žádné problémy jsem zatím nikdy neměla, ani při nasazení, ani s vysazením. pokud by se spousta tak nespokojených holek trochu zajímala, možná by byly překvapený, že skutečně existuje i jinej způsob jak se chránit, než jsou prášky (a pokud vím, dnes to s tělískem jde i bez hormonů) a že jim vlastně všechno nemusí do těla jít přes střeva.

já proti HA nic nemám, já o tom přemýšlím a dělám tak, jak nejlíp můžu. že si to spousta holek, co znám, nechce nechat vysvětlit trochu jinak a polykaj pilule kvůli akné, za to si můžou jedině ony samy, popřípadě gynekologové, kterým je to evidentně úplně jedno.

85 zahalena-v-temnote zahalena-v-temnote | 30. října 2016 v 19:47 | Reagovat

S tvým článkem souhlasím :)

Osobně jsem brala antikoncepci několik let a už se k ní nikdy vrátit nechci. Po tom, co jsem jí vysadila, jsem měla nějakou dobu problémy, ale teď se cítím líp, než před tím. Hlavně už nejsem "blbá patnáctka", která by řešila neplánované těhotenství a na akné jsem si už zvykla :D

Ale zase, na druhou stranu, nemohu s jistotou říct, že bych dceři nepodepsala papír, aby mohla antikoncepci... Ze strany matky je to určitá jistota, že její dcera dodělá školu, najde si práci a ona se nebude muset starat o malé dítě, zatímco dcera chodí do školy.

86 Kája Kája | Web | 31. října 2016 v 10:37 | Reagovat

Moje tělo si ze mne rádo dělá srandu, často mívám zpoždění... Jsou to celkem stresy, na druhou stranu jsem si už zvykla a vím, že týden nemusí vůbec nic znamenat. :D Občas o HA přemýšlím, neskutečně závidím kámošce, že ví skoro na minutu přesně, kdy to dostane. Ale je to podle mě svinsto, co zbytečně dělá nepořádek v těle. Nemám ráda ani antibiotika, snažím se vyhýbat ibalginům...

Navíc je mi jasné, že bych stejně nebyla schopna ji brát pravidelně.

Nechápu ty kritizující komentáře. No a co, že je to subjektivní článek? Od toho blogy jsou. A že čtenářky odrazuješ od braní HA? Je snad jasné, že nebudeš doporučovat něco, s čím nejsi spokojená. Nevím, asi bych se tak nebouřila, ani kdybych HA brala...

[9]: Přesně tak, vyjde to méněkrát za rok, čili utratím méně peněz za vložky. :D

87 Daisy Daisy | Web | 31. října 2016 v 12:34 | Reagovat

Naprosto souhlasím. Nejhorší je varianta, kdy mladá slečna běží pro HA jen kvůli akné nebo těm bolestem břicha :/.

88 Hrobárka Hrobárka | Web | 31. října 2016 v 14:49 | Reagovat

Stotožňujem sa s názorom. Je to umelé svinstvo, ktoré rozvracia organizmus ale spoločnosť stále akceptuje brutálne vedľajšie účinky ako "prijateľné"...

89 Eleanor Eleanor | 31. října 2016 v 14:50 | Reagovat

[87]: Ehm, tak bolesti břicha ještě tak hrozné nebyly, ale  když se k tomu přidá zvracení a skoro až omdlévání, tak je to už problém, nebyla jsem někdy schopná ani jít do školy, takže......

90 Avilan Avilan | Web | 31. října 2016 v 15:26 | Reagovat

Mně se líbí, jak je jeden čas vždy proti něčemu boj. Já v žádném případě netvrdím, že HA je něco dobrého... Ale jeden čas jsou lidi proti antibiotikům, pak někdo přijde s tím, jaké hrozné vedlejší účinky mají léky obsahující ibuprofenum, před nedávnem povinná očkování, poslední dobou právě HA.
Nemyslím si, že je hloupost, když holka začne brát HA kvůli akné a bolestem břicha, když jí nic jiného nepomáhá a má z toho psychické problémy. Psychika je pro člověka důležitá a když to někdo opravdu špatně snáší... Nemluvím o případech, které i zde některé holky napsaly - zdravotní důvody.
Je to jako alkohol. Je to zabiják, ale sklenku vína denně Vám hodně lidí doporučí :) Co jsem tímhle komentářem chtěla říct, je to, že vnucovat někomu svůj názor není správné, nejlepší v takových případech je prostě nabídnout otázky k zamyšlení, aby si to každý sám zvážil a nenechal se ovlivňovat jako ovce (článek až takový není, ale některé komentáře ano). Protože druhý protipól je právě ten, když jde holka ke gynekologovi a ten jí HA vnucuje. Ani jedno není dobře.

91 hvezdnysnilek2 hvezdnysnilek2 | 31. října 2016 v 22:19 | Reagovat

ATK jsem brala 11,5 let a většinu uvedených vedlejších příznaků jsem nikdy nezažila. Samozřejmě že je to individuální, ale tenhle článek je dost přehnaný a jen zbytečně straší.

92 Lena Lena | Web | 3. listopadu 2016 v 21:42 | Reagovat

Mi před lety lékař vehementně nabízel antikoncepci Diane 35, jako naprosto neškodnou, naopak měla pomoci. Odmítla jsem. Nyní se píše a hodně se o tom hovořilo i hovoří, že s onou "neškodností" to asi nebude tak pravdivé.
http://ona.idnes.cz/antikoncepce-diane-35-0lp-/zdravi.aspx?c=A130131_152129_zdravi_jup

Ovšem, měla jsem vizi, že v budoucnu se ženy a dívky s menses již nebudou tolik trápit, jelikož cyklus nebude přicházet 12krát do roka, ale zhruba o polovinu méně.
http://zivavoda-lena.blog.cz/1410/kazdomesicni-menzes-pro-zeny-neni-prirozeny

Při bolesti u menses napomáhá pravidelná konzumace řasy spiruliny a pročištění jater.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama