13 důvodů, proč nemít facebook

7. prosince 2016 v 20:51
Před třemi lety jsem si zrušila facebook. Nemám tudíž ani to, ani instagram, ask ani nic podobnýho (ani nevím, co všechno je) a musím říct, že to ovlivnilo mě i náš vztah s přítelem (ten si ho zrušil nedlouho potom, co jsem to udělala já.)




Změnilo se následující:

  1. Nejste naštvaní ani ve schíze, když někomu napíšete a on ihned neodpoví. Po sms se totiž nedozvíte, že Milan si zprávu přečetl ve 13:01 a je 13:15 a ještě neodepsal a přitom tam právě je. I když třeba není a odběhnul si zrovna na záchod...
  2. Nemusíte se pokaždé když se přihlásíte dozvědět, co měla Marcela k obědu. Nebo vás to zajímá?
  3. Nemáte pocit povinnosti okamžitě odpovědět, protože jste online.
  4. Nestane se, že někdo nasdílí vaši fotku a označí vás.
  5. Nedostáváte řetězáky.
  6. Nečtete každou chvíli smutné a depresivní citáty, citáty o životě a o tom jak by měl vypadat správný vztah.
  7. Nemáte jak žárlit, když váš přítel dá like holce, o které víte, že se jí líbí a chce ho dostat. Protože nemá jak jí ten like dát, když nemá facebook.
  8. Nejste terčem pomluv a zavržení, když si nepřidáte do přátel spolužáky nebo kolegy z práce.
  9. Váš život, vaše soukromí. Ať děláte co děláte, pokaždý vyjde na světlo nový rozšíření, ať už je to vaše poloha nebo cokoliv jiného.
  10. Nikdo se vás neptá, proč máte na facebooku, že jste ve vztahu, když nikoho přeci nemáte. Nebo obráceně.
  11. Najednou máte tolik času. Neuvěříte tomu, dokud si to nerušíte.
  12. Nikdo se vám nemůže nabourat do účtu a číst vaše soukromé zprávy, ať už je to zručný IT, hacker nebo obyčejnej mašťák, kterej připojí keylogger.
  13. Zjistíte, kdo je váš opravdovej kamarád a kdo je jen kámoš přes síť. Někteří totiž po zrušení fb ani neví, že existujete. Můžete tedy trávit čas s opravdovým kamarádem, protože co mu zbývá jiného, když chce pokecat, nemá kredit a vy nemáte face? Musíte se prostě sejít :)

 

20 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lotty Lytton Lotty Lytton | Web | 7. prosince 2016 v 21:04 | Reagovat

A teď bych mohla napsat 13 důvodů proč mít fb :D

2 Týna Týna | Web | 7. prosince 2016 v 23:21 | Reagovat

Já to jako na jednu stranu chápu a podporuju tohle šílenství okolo zrušení facebooku.

ALE! Jako studentka VŠ je u mě facebook nutností. Dozvím se tam všechny podstatné novinky z fakulty, zapomenuté úkoly či fígle, jak vyzrát nad testem.

Takže ono to není tak uplně snadné. Když jste pracující člověk, lze bez faceboku žít celkem snadno, ale jako student přijdete o jednu  nesmírnou výhodu a tou je okamžitá pomoc.

Celkem obdivuji tvou vytrvalost v tom, že se nenecháš zlákat si ho znova udělat, až jednou dospěji do bodu, kdy ho opravdu nebudu potřebovat, tak si ho taky ráda zruším

3 Karin Karin | Web | 8. prosince 2016 v 12:24 | Reagovat

Je pravda, že co se týče vztahů, dokáže facebook udělat pěknou neplechu. A vlastně všechny sociální sítě obecně. Sama špatné zkušenosti nemám, ale když například vidím, jak si zadaná kamarádka pořád píše s různýma klukama, posílají si fotky... Být její kluk, tak bych to nesnesla :)

4 bonneris bonneris | 9. prosince 2016 v 18:08 | Reagovat

[2]: Já jsem taky byla studentka, když jsem si ho zrušila. Smazala jsem ho někdy v druháku. Tudíž jsem to ve škole zvládala bez facebooku. Jak to dělali jiní, když ještě nebyl? Není víc fajn spolíhat se sama na sebe? I maturu jsem bez něho dala. A když bylo jó špatně, pořád jsem měla klasický email, kam mi mohla kamarádka poslat naskenovaný zápisky ze sešitu.

5 Týna Týna | Web | 11. prosince 2016 v 22:18 | Reagovat

[4]: Jasně, že to bez něj jde. Pokud do toho jdete s tím rizikem, že se k vám plno věcí nedostane a opravdu se musíte spolehnout jen na sebe.

Taky se spíš spoléhám na sebe, ale když je nejhůř, je facebook kolikrát dobrý pomocník :) Je pravda, že se zpětným pohledem mi v rámci maturity nepomohl, vše jsem si dělala sama. Ale teď plno dokumentů, které si na fakultní skupině zveřejňujeme, potřebuji a přišlo by mi blbý každý týden volat kamarádkám, aby mi to poslaly...

Záleží to na každém. Někomu vyhovuje tohle jinému tamto. Jak se říká - sto lidí, sto chutí :)

6 Avilan Avilan | Web | 15. prosince 2016 v 8:50 | Reagovat

Kdybych neměla fb, nemám jak být stále v kontaktu se svými kamarádkami. Telefonovat, psát smsky vážně nemůžu, protože mám předplacenou simku, bych se nedoplatila. Jedna studuje v Olomouci, druhá je z Ostravy, další je u nás doma a já s přítelem jsme v jiném městě.
Dále pak škola. Jo, je hezký "spolehnout se sám na sebe"... Ale nejsem blázen, abych se sama ošidila o důležité materiály, poznatky ze zkoušek, rady ostatních, když něco potřebuji vysvětlit. Neměla bych se jak dozvědět, jestli se jde na pivo nebo se podílet na plánování. Protože proč by mi měl někdo psát sms, když můžu jít na fb a že ho nemám, by byla má hloupost. A ani bych se jim nedivila, že. Přece jenom spolužáci nejsou to stejné co nejlepší kámoška. A otravovat pak pokaždé ve škole někoho, jestli by mi poslal na mail to a to, akorát bych zbytečně ostatní otravovala. Každý týden jsem byla třeba s někým jiným ve skupince v labinách. No a když dotyčný jel domů a v pondělí se musel protokol odevzdat? Po smskách bychom ho asi nenapsali.
Dále pak mám na fb třeba svoji jednu tetičku, se kterou se vídám jednou za rok, takhle si občas napíšeme a tak.
Když něco nechci vidět, tak to nevidím :) Zruším si odběr, daného člověka odeberu z přátel, tečka :) Soukromí si hlídám, takže se nemůže stát, že by mě někdo někde vyfotil a hodil mou fotku na net. Nesdílím žádné soukromé věci, nepíšu statusy :D

Na druhou věc, ano, je to žrout času. Ale taky stačí se jenom odhlásit. Ovšem pokud ho někdo nepotřebuje, je s přáteli v kontaktu nebo je má blízko, tak ho nepotřebuje a je zbytečné ho mít :) Pokud někdo studuje obor, kde se nepotřebuje věčně na něčem s někým domlouvat nebo se nemusí díky rodičům starat o prachy za mobil (nebo díky přemíru času na brigády), pak asi je jistě, na co by mu byl :) Ale je fakt, že jedna moje dobrá kámoška z gymplu fb nemá a když jsme se s ní na něčem domlouvaly, tak to bylo opravdu složité a na dlouho, protože ani zastihnout ji na mobilu nebylo jednoduché :D.

7 Avilan Avilan | Web | 15. prosince 2016 v 17:22 | Reagovat

Jo a ještě mě napadlo :D Chodím na brigádu a směny se domlouvají výhradně přes fb, veškeré změny, novinky, upozornění.
To mi přijde vážně extrém, aby provoz nějakého pracoviště se odvíjel od sociálních sítí.

8 Dominátor Dominátor | 10. ledna 2017 v 13:58 | Reagovat

já už nemám facebook 2 roky alespoň mám čas stahovat filmy a seriály přes torent

9 Eliss Eliss | Web | 10. ledna 2017 v 15:00 | Reagovat

Kdysi jsem ho měla zrušený a bylo to fajn. Ale pak jsem si jej obnovila kvůli tomu abych si mohla častěji psát s přítelem. a jsem na něm opět závislá... :/

10 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 15:25 | Reagovat

Já fb mám.
Zařizovala jsem si ho kvůli dětem a všichni mí přátelé vědí, že mě tam stejně nedostihnou :-)
Čas od času se kouknu, jestli nemají děti nějakou akci, omrknu jejich profily, jestli netropí nějakou neplechu a zase ochotně zavřu :-)
Fb člověk klidně mít může a nežere to čas a nedělá neplechu ve vztahu :-)
Stačí jej užívat s rozumem :-)

11 Nancy Nancy | Web | 10. ledna 2017 v 15:47 | Reagovat

je celkom smutne, ze dnes si uz neviem predstavit bez neho fungovat.
na to ma prilis vela vyhod.

12 Inka Inka | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 16:07 | Reagovat

Přes faacebook domlouváme všechny skautské akce a fungování oddílu... to je jediný důvod, proč jsem si ho obnovila :'D

13 bonneris bonneris | 10. ledna 2017 v 16:18 | Reagovat

[Smazaný komentář] Koukám že jsi jeden z těch lidí, kterým dost vadí, když někdo vyjádří názor na něco, s čím nesouhlasí. Napadlo tě třeba vyjádřit se slušně nebo alespoň ve všech komentářích zmírnit svojí pasivní agresivitu? Všimla jsem si toho už na jiných stránkách a upřímně, tvoje komentáře, kdekoliv na blozích, už většinou přeskakuji, protože mi vždycky zvedne žlučník, když se někdo neumí vyjádřit jasně, slušně a umí jen útočit. Myslím že by sis to měl(a?) srovnat v hlavě. Nejsem proti negativním komentářům, každý máme svůj názor, ale požaduju tady jistou dávku slušnosti. Mimochodem, to že jsou lidi co mají fb  konzumní hovna, to jsi řekl(a) ty, ne já. Příští komentář podobnýho rázu rovnou mažu a nezájem. Zlost si vybíjej jinde. Sem choď s konstruktivní kritikou, za tu je každý bloger rád.
Bonneris

14 Kačí Kačí | Web | 10. ledna 2017 v 16:20 | Reagovat

Facebook mám 8 let a neřekla bych,že mi nějak krade čas. Nesedim u něj celý den. Jelikož jsme na fb ve spojení s přáteli, kteří žijí v Austrálii, tak je to jediná soc.síť, přes kterou si píšeme. Těchto článků  "proč nemít fb" už tu bylo.....

15 artisha artisha | 10. ledna 2017 v 16:29 | Reagovat

Podľa mňa je to ako u koho... Aj keď s ľuďmi príliš nekomunikujem, nájde sa pár s ktorými rada prehodím pár slov. Cez facebook sa dá neobmedzene (a zadarmo) komunikovať s tými, ktorých nemám po ruke, s ktorými sa nevídam každý deň.
Vďakabohu nemám v priateľoch takých ľudí, ktorí by mi znepríjemňovali deň svojimi srdcervúcimi statusmi a sprostosťami..

Aj keď mám priateľa, ktorý je rovnako tak na facebooku (ako aj na iných sociálnych sieťach) v živote som sa nezaoberala hlúposťami ako "lajkne nejakej ženskej fotku". Ak to aj spraví, začnem ho podpichovať a spolu sa na tom smejeme. Myslím, že ak ťa dokáže vyviesť z miery to, že tvoj priateľ dá nejakej ženskej "lajk" na fotku... tak zrejme nemáte pevnú dôveru vo vzťahu. Partneri by si mali dôverovať. Ak ma má raz niekto rád a dávam mu lásku dostatočne najavo, nemusím sa predsa báť, že by ma niečo takéto ohrozilo :)
Samozrejme to myslím v dobrom, neútočím na teba (ak to tak znie, ospravedlňujem sa vopred).

Ak si však jednou z tých šťastných osôb, ktorá má všetkých dôležitých kamarátov pri sebe, nemusí s nimi kounikovať na velkú diaľku (max mobil), že na to nepotrebuješ sociálnu sieť, tak ťa obdivujem. :) Ja také šťastie nemám..

Myslím, že by som o takomto niečom mala napísať sama článok, začínam sa tu moc rozpisovať ^^ :)

16 Tai Todd Tai Todd | 10. ledna 2017 v 16:30 | Reagovat

No nevim, podle mě to má člověk takový, jaký si to udělá. A že někdo prosedí půl dne u počítače není vina facebooku, ale samotého člověka. Já ho mám ke komunikaci s lidmi, které už jinde neseženu, kvůli novinkám od kapel, z festivalů a tak, protože tam se obvykle vše objeví jako první. Ale že by mě to omezovalo? To vážně ne. Strávím na něm tak pět minut, abych projela novinky a tím to hasne a ne denně. Mě naopak přijde celkem vtipný, jak si teď tolik lidí  ruší podobné věci a pak prohlašují, jak jsou svobodní atd... To vážně někoho v životě omezuje něco takového jako internetová stránka, aby se až po jejím zrušení cítil volný a bez problému? To fakt vina nebude na straně facebooku. A pokud je někdo blbec ve vztahu kvůli facebooku, pravděpodobně to nebude o moc lepší bez něj.

17 jsemmaamasmozkem jsemmaamasmozkem | Web | 10. ledna 2017 v 16:31 | Reagovat

Pravda pravdoucí. Po zrušení FB, se cítím lépe. Mám víc času a je fakt, že mi strašně lezli na nervy lidi, co zveřejňovali každou hovadinu

18 K. K. | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 16:32 | Reagovat

Já si myslím že FB je jen zrcadlo uživatele... Mám v přátelích pár lidí - ty se kterými se běžně vídám osobně a pak ty, co bydlí kdesi v háji, ale jednou za čas se rádi setkáme a je fajn že víme, jak se ten druhý asi tak má. Naštěstí mezi nimi nemám nikoho, kdo by sdílel každej svůj prd - jednoduše proto, že takoví lidé mě nezajímají ani v reálném životě.

V odběrech mám jen to co mě zajímá, dostávám přísun informací např. od kapel - hezky pěkně na jednom místě, nemusím kvůli tomu procházet jednotlivý weby. Dělám přes něj charitu a když se mi jednoduše nechce ani existovat, klidně si tam zahraju nějakou hru. Takže mně to vlastně ten čas šetří. I jsem o tom tehdy psala, protože mě tohle "zrušil jsem FB a kdo je víc" trochu udivuje. Jakoby na tom záviselo.

Mně rozhodně přijde jako větší ztráta kolikrát čekat tady na blogu až se objeví článek, kterej se dá číst. :D

19 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 10. ledna 2017 v 17:37 | Reagovat

[2]: Jako VŠ studentka práv jsem facebook zrušila na začátku prvního ročníku a bez něj úspěšně odpromovala. Stačilo se jenom otočit a říct "hele, ahoj, prosímtě, nevíš-? Mohl/a bys mi poslat na mail-?" a bylo to, taky jsem informace dostala. Pokud se tam člověk přátelí alespoň s pár lidmi, ty informace dostane taky. A bez hysterie, že tohle je tak ultratěžká zkouška/zápočet, že údajně každej jeden a půltej vyletí a bla bla, když se pak ukáže, že to není vlastně pravda :D

Ale kdo ho chce používat, ať si ho používá. Mě ta vlna rozhlašování, že bez něj to jde taky, už dávno přešla. Avšak silně souhlasím s posledním bodem. Jakmile ho člověk zruší, hned vidí, kdo má opravdu zájem zůstat v kontaktu. Než jsem to udělala, tak lidem, o které jsem tam sama stála, jsem poslala zprávy s jinými možnostmi kontaktu - maily, tehdy ještě víc fungovalo ICQ, některým mobil. Nutno podotknout, že toho využilo naprosté minimum a zbytku nechybím, stejně jako oni nechybí mně.

20 R. R. | 10. ledna 2017 v 17:51 | Reagovat

Co je to ten facebok ? Každej o tom mele ale nikdo to pořádně nevysvětlí. Je to absurdní.

21 Kory Kory | Web | 10. ledna 2017 v 18:51 | Reagovat

Nemám problém asi s ničím z těch věcí, co tady píšeš, jediný, co mi vadí, je, že scrollování zdi člověku sežere strašně moc času, (teda když je blbej. jako já.)

22 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 19:38 | Reagovat

Sněhová vločka napíše 13 důvodů proč jej nemít, závislý člověk napíše 13 důvodů proč jej mít a normální kritický člověk předloží argumenty proč mu usnadňuje život a důvody proč mu žere čas. Chyba není ve facebooku, chyba je v lidech, kteří ho neumí využívat efektivně.

23 Malia Malia | 10. ledna 2017 v 20:42 | Reagovat

Jak napsala Necroparanoia [22]:. Všechno je jen o lidech a o tom jak moc si ten facebook nebo i jiný soc.sítě pustíš do života. Platí tady totiž to zlatý pravidlo "všeho s mírou".

Ale dobře. Jako někdo, kdo FB nikdy neměl a nepoužíval můžu s klidným svědomím prohlásit, že i bez něj to jde, ačkoliv mnozí tvrdí, že v dnešní době už prostě ne. Absence facebooku totiž nikdy lidem, který opravdu stáli o to, být s semnou v kontaktu, nikdy nevadila. Od toho existujou maily, mobily nebo Skype. S lidma, který denně potkávám, si psát nepotřebuju, ale klidně jim všechno řeknu při nejbližší příležitosti. A co se týče poznámek a dalších věcí ohledně školy - no, například, když se ve třídě řešil maturák (samozřejmě výhradně přes FB), tak jsem byla jediná, kdo FB neměl. Ale v žádným případě to nebyl problém a nikoho to výrazně neomezovala. Protože od toho mám pusu, abych se kdyžtak na všechno doptala a všechno si včas zjistila. Navíc se tím úspěšně vyhýbám různejm hádkám a tahanicím, který se tam někdy řeší.

Každopádně facebook má i výrazný výhody o tom žádná. Můj osobní postoj je, že ho zkrátka ke svýmu fungování nepotřebuju, ale obecně fakt nemám potřebu hrotit, jestli ho nikdo má nebo ne. Každej by to měl mít nastavený tak, aby mu to vyhovovalo, ne?

24 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 10. ledna 2017 v 23:16 | Reagovat

Řekla bych, že většina těch věcí je spíš o přístupu k Facebooku - když ho neumím používat rozumně, může se z něj stát peklo, to jo, ale víceméně je to na mně.
Co mě jediné fakt rozčiluje, jsou ty nablblé citáty. Pořád. Všude. Jeden hloupější než druhý.

25 sportovnii sportovnii | Web | 11. ledna 2017 v 2:07 | Reagovat

Dobrá krasavice v upoutávce na tento článek

26 xxx xxx | Web | 11. ledna 2017 v 2:16 | Reagovat

Ja súhlasím aj s tebou v tomto na jednu stranu a zaroven na druhu, ako pouzivatel facebooku, hovorim ze to je dobra vec :) aspon u mna co sa tyka skoly tak sa cezeň kontaktujeme a pomahame si navzajom zo spoluziakmi a pod. Prípadne sa kontaktujem z kamaratmi, rodinou.. je to rychlejsia metoda a je zadarmo. Pravda je, ze to je velka strata casu ale má to predsa aj nejaké svoje vyhody :) podla mna, ak si vie clovek stanovit cas kolko bude venovat socialnym sietam, konkretne spominanemu facebooku, tak nevidim problem v zalozeni :)

27 xxx xxx | Web | 11. ledna 2017 v 2:17 | Reagovat

[26]: ospravedlnujem sa za mensie chyby :D

28 Daisy Daisy | Web | 11. ledna 2017 v 10:11 | Reagovat

Hele, tohle všechno je strašně super. Vím, že je to bez FB lepší, ale řekni to všem. Já ho mám jen z toho důvodu, že se tam řeší škola tzn. všechny důležité dokumenty se posílají na skupinu na FB a to samé mám s brigádou, kde mi do skupiny píšou dokonce i kdy si mám dojít pro peníze. Není to tak lehké, ale já to omezuji i tak :). Už mi nedělá problém někomu neodepsat, když se mi zrovna nechce a koukám na film nebo dělám cokoliv jiného. Vztah nemám, takže to neposoudím :D

29 Jana Jana | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 10:38 | Reagovat

Používám FB pouze ke sdílení článků a fotek z Instagramu. Jo a messenger místo SMS. Jinak to, co popisuješ - souhlas :)

30 Joina Joina | Web | 11. ledna 2017 v 11:50 | Reagovat

Máš asi pravdu. ale dost taky záleží na tom co tam máš i za lidi. Znám lidi co Fb mají dokonce bez přátel a mají je jenom na různé stránky např na soutěžení.
Fb požívám, ale už jsem plno věcí z toho přestala používat a mám ho jenom na určité věci... Ale času mám stále mnoho i když facebook mám a nejsem tam...

31 Veverčák Veverčák | Web | 7. března 2017 v 10:21 | Reagovat

[2]: S tím nesouhlasím. Já facebook zrušila někdy v průběhu VŠ a byla jsem z tohohle hlediska v pohodě. Je sice pravda, že se mi na okamžik naštvali kámoši, že prej email už nefrčí, ale to bylo asi tak všechno. Holt si kamarády umím vybírat. :D

32 kimusubi-aiki kimusubi-aiki | 7. března 2017 v 10:45 | Reagovat

Když začne pršet, 3% lidí si posteskne, že si musí vzít deštník. 2% lidí neudělá nic. A 95% lidí napíše na face: "PRŠÍ!"

33 SáraD. SáraD. | E-mail | Web | 7. března 2017 v 10:47 | Reagovat

Souhlasím, to je hodně dobrých důvodů proč nemít face.

34 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 7. března 2017 v 11:20 | Reagovat

Tak já si kdysi udělala účet, abych mohla vidět fotky dětí mojí neteře. Po pár dnech jsem chtěla účet zase zrušit a co mi to dalo práce. Teď mám jen blog a bohatě mi to stačí. :o)))

35 Snílek Snílek | E-mail | Web | 7. března 2017 v 12:16 | Reagovat

Vždycky je to o lidech. Když je někdo vůl, tak mu nepomůže ani zrušení facebooku.
Jak už tu psalo spousta lidí, usnadňuje to komunikaci. Ono platit, i kdyby jen 0,1 koruny za zprávu, se dost prodraží, když si k kamarádkou denně napíšeš desítky zpráv. Nebo by mě zajímalo, jak bych mohla komunikovat se svým kamarádem ve Skotsku a jinak v zahraničí, tak abych nemusela po týdnu prodat orgány. Řekneš si, staré dobré icq, ale popravdě, kolik lidí si bude ochotno a s nadšením ho instalovat a zakládat jen kvůli jednomu člověku? Naopak si myslím, že zrušení fb ty lidi spíš odcizí, protože mít financování na neustálé SMS a volání... To se prostě nedá.
Bod 4 - a ty si opravdu myslíš, že je tohle závislé na tom, jestli máš fb nebo ne? Dobře, nedostane se to na tvůj profil, ale je tam taková funkce "skrýt na timeline" a "kontrolovat, když mě někdo označí". Naopak si myslím, že z toho důvodu je mnohem lepší to fb mít, protože si tak můžeš kontrolovat, co o tobě kdo přidá. Když tam tvůj kamarád zveřejní tvou opileckou fotku, ta to neznamená, že tam není, jen protože ty nemám facebook. A takhle s tím ani nemůžeš nic dělat, kdeždo kdybys ho měla, můžeš toho kamaráda požádat, ať to dá pryč.
Viz 8 - no tak jsi terčem pomluv a posměchu, protože ho nemáš, v čem je rozdíl? Navíc onoho neoblíbeného spolužáka si můžeš s klidem přidat, jen mu omezíš to, co vidí.
1., 2., 3., 5., 7., 10. - to se mě netýká, mám dobrý výběr lidí. Mimochodem, můžeš si být 100% jistá, že ho tvůj přítel nemá a nedopisuje si tam s nějakou kočenou? Nebo že tam s ní nedává nějaké fotečky? Však ty to přeci nezjistíš.
6. - na to narážím i běžně na internetu, takže to fb o moc nezmění.
11. - i když jsem na fb nevlezla týden, nemám dojem, že by se míra mého volného času nějak zvýšila. Když bych to srovnala se školou, tak se naopak spíš zmenší, protože přicházím o všechny výhody s tím spojené.
12. - to do SMS zpráv taky. A dost možná je to i jednodušší. Co se změní tím, že jsi/nejsi na fb. Tohle je vždycky riziko. A když nad tím budeš moc přemýšlet, tak dostaneš úplně neskutečnou schízu, protože i dopisy si může někdo přečíst a i jen při prostém rozhovoru tě můžou odposlouchávat. Pokud někomu budeš stát za to, aby tě "hacknul" je úplně jedno, co děláš, nebo co máš.

Na facebooku se dá nastavit spousta věcí, takže tě minimálně půlka bodů vůbec nemusí stresovat. Chce to jen umět s ním pracovat.

Jinak aby bylo jasno, tohle rozhodně nemá mít lákadlo na to, aby sis ho znovu založila. Pokud ses rozhodla, co nemít, je to tvoje rozhodnutí.

36 sportovnii sportovnii | Web | 7. března 2017 v 12:28 | Reagovat

No jo,aspoň je víc času na psaní na blog.cz,tento jediný rozumný důvod nebyl uveden

37 Dominátor Dominátor | Web | 7. března 2017 v 12:36 | Reagovat

sepište petici pro zánik facebooku!!!!

38 Dominátor Dominátor | Web | 7. března 2017 v 12:39 | Reagovat

https://www.petice24.com/internetova-petice

39 N. N. | 7. března 2017 v 12:42 | Reagovat

snb.websnadno.cz

40 Vladimír Vladimír | 7. března 2017 v 13:14 | Reagovat

Jsem student VŠ, letos se chystám ke státnicím. Facebook jsem nikdy neměl, nemám a stále doufám, že si ho ani nebudu muset zakládat. Především totiž nesouhlasím s tím systémem samotným. Je to shromaždiště osobních informací lidí z celého světa, jedna z těch moderních technologií, které mi až nebezpečně připomínají Orwellovo 1984 a jimž se snažím vyhýbat jako čert kříži. A také se mi vůbec se mi nelíbí, jak se Facebook v některých případech stává z pohodlnější alternativy komunikace její jedinou možnou alternativou, protože - jak už se objevilo v komentářích výše - často jsou přes něj sdělovány informace nezbytné ke studiu či k práci, aniž by se počítalo s tím, že pro někoho to může být problém. Mnozí tak mají Facebook vlastně nedobrovolně - právě jen kvůli škole nebo práci.
Ale věřte mi, že žít i studovat bez Facebooku jde. Chce to jen umět komunikovat s lidmi. Když není člověk během pobytu ve škole pořád jen uzavřený ve své "ulitě", ale baví se s ostatními, všechno podstatné se dozví. A navíc - budete-li přirozeně komunikativní ve škole, budou se s vámi ostatní sami chtít bavit i mimo školu a v ten moment pro ně nebude takovou překážkou, že vám musí psát e-maily nebo SMS (a pokud se pravidelně vidíte i fyzicky, vážně není nutné si jich psát 50 za den). Najít si někoho, komu není přítěží vám důležité materiály z Facebooku přeposílat e-mailem, pak také není problém.
Vzhledem k tomu, jak si už pomalu každý zvykl na to, že všichni mají Facebook, mnohdy ty, kteří vás neznají, také ani nenapadne, že by vám v komunikaci přes něj mohlo něco bránit. Když pracujete na nějakém projektu s lidmi, které moc neznáte, tak se většinou automaticky počítá s domlouváním se přes Facebook. To ale neznamená, že si ho musíte hned zakládat, mnohdy stačí na svůj problém jen taktně upozornit. Věřte, že většinou to stačí a nakonec se ukáže, že komunikovat s vámi přes e-mail nebo telefon vlastně vůbec není takový problém. Máte-li navíc ostatním co nabídnout a oni budou stát o to, aby s vámi mohli spolupracovat, rádi se přizpůsobí.
Každopádně chcete-li se zbavit Facebooku, musíte především přestat přemýšlet o tom, proč to nejde, ale začít uvažovat o tom, jakým způsobem by to šlo. Jak komunikaci přes něj nahradíte a zda je vůbec nutné ji bezezbytku nahrazovat.

41 Nikola • newin.blog.cz Nikola • newin.blog.cz | Web | 7. března 2017 v 14:06 | Reagovat

Je určitě občas dobré od všeho vypnout, ale nedokážu si to moc představit na takovou dobu :D

42 Aa'esha Aa'esha | Web | 7. března 2017 v 15:42 | Reagovat

Pro mě facebook znamená spojení s přáteli a děním v Česku, protože jsem se odstěhovala. Jinak bych facebook také smazala, konečně se na úvodní stránce nachází sice ne moc dlouhý, ale aspoň rozumný článek na zajímavé téma.

43 signoraa signoraa | Web | 7. března 2017 v 15:59 | Reagovat

Facebook jsem nikdy neměla a ani ho mít nebudu. Nikdy jsem nenašla důvod, proč ho mít.

44 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 7. března 2017 v 17:33 | Reagovat

A já bych zase vyjmenovala 13 důvodů, proč ho mít. Facebook je dobrý sluha, ale špatný pán. Průšvihy které jeho používáním vznikají nejsou vinou facebooku, ale hloupých lidí. Ale ono je dneska tak trochu cool být sněhovou vločkou a kasat se nevlastněním účtu na různých sociálních sítích.

45 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 7. března 2017 v 17:44 | Reagovat

[1]: Přesně to mě taky napadlo.. ano facebook má mnoho nevýhod.. zrovna tohle považuji za skutečné hlouposti.. přijde mi mnohem horší šikana přes fb atd... ale to je jedno.. chci říct, že facebook má i mnoho výhod, když člověk správně hledá může se dozvědět spoustu nového, seznámit se s lidmi, se kterými ho bude něco spojovat a podobně.. a jedna z nejhlavnějších věcí, když nemáte facebook, tak se částečně vyřazujete z kolektivu.. tedy aspoň co se týče mého školního prostředí.. na fbu sdílíme všemožné domácí úkoly, přípravu na testy atd. a to mi přijde jako hodně dobrá pomůcka ke studiu.. a ti co si zásadně nechtějí pořídit fb tak vás pak otravují na mailu, že chtějí poslat, co se dělalo ve škole, když tam nebyli.. ale neuvědomují si, že vy třeba na mail chodíte jednou týdně či méně.. a děsně vás nudí se tu zastavovat.. protože zde není nic zajímavého.. ani ty maily ne.. mamka mi stále nějaké posílá, když se k ní dostanou a přitom na fbu kolovaly tyto věci před půl rokem a teď jsou "out" než se k mamce dostaly, ale tak zkuste jí to vysvětlit :D

46 Hádej Hádej | 7. března 2017 v 18:09 | Reagovat

(Jak hrdinné zakázat komentáře, to je diskuze očima sraba)
Hejty podložený individuální zkušenosti. Blila bych. A teď dvakrát tolik víc důvodů, proč Facebook mít.
Pokud jsi tak nemožná, že se necháš ovládat jednou sociální sítí, tak je mi tě líto.

47 duhovasova duhovasova | 7. března 2017 v 18:14 | Reagovat

Já facebook nemám, tak si ho ani nemůžu zrušit, a myslím, že si ho ani nikdy nezaložím.

48 Čerf Čerf | E-mail | Web | 7. března 2017 v 18:24 | Reagovat

Je to jako s mnohými dalšími věcmi: Když facebooku člověk nezačne otročit, může ho bez velkých obav využít jako dobrého pomocníka. Facebook mám a nevadí mi :-).

49 L. L. | Web | 7. března 2017 v 19:07 | Reagovat

On má Facebook naštěstí spoustu užitečných funkcí, jako je zrušení sledování u lidí, co vás nezajímají, nebo sdílí řetězovky a motivační citáty, a taky nastavení soukromí, kde jde znemožnit komukoli dalšímu, aby dával na moji zeď něco, co jsem neschválil.

On pak FB není zas tak špatnej, když můžu místo otravných lidí, co fotí obědy a oblečení, co si koupili sledovat lidi a stránky, co mě opravdu zajímají. Všechno je to jenom o tom, si ho dobře nastavit.

50 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 7. března 2017 v 21:14 | Reagovat

A stejně ho spousty lidí pořád budou mít a stráví na něm bohužel život.

51 Amia Amia | Web | 7. března 2017 v 22:02 | Reagovat

Tak z 13 bodů  mě štvou jen ty o soukromí a označování na fotkách. Naštěstí už pominula největší vášeň pro facebook, takže když někomu řeknete, že NEchcete být označeni, tak už si to dokonce i pamatuje. Případně na označování kašlou celkově, takže viditelní jsou jen ti, co označí sami sebe :D

[49]: Bohužel i když si nastavíš soukromí, tak je to stejně vidět. Jen ti to fb přestane zobrazovat.

52 L. L. | Web | 7. března 2017 v 22:25 | Reagovat

[51]: Nevím teď přesně, o čem mluvíš, ale pokud si nastavíš kontrolování příspěvků, ve kterých jsi označená, žádná fotka nebo status, kde jsi označená se nezobrazí na tvojí timeline dokud to ty sama nepovolíš. Samozřejmě, když je to fotka, kterou hodí někam kamarád a označí tě na ní, na jeho profilu ta fotka bude vidět, jen bys na ní neměla být označená ty a neměla by se zobrazovat tvým přátelům přes tvoji timeline.

53 Myfair favourite Myfair favourite | E-mail | Web | 8. března 2017 v 6:32 | Reagovat

Já mám fb, ale v klidu tam nejsem třeba celej tejden. Nesnáším žádosti o přátelství nějakejch cizích kluků a prostě lidí, co neznám. Ty odmítám a když už někoho znám a mám ho v přátelích, neznamená to, že se ním musím taky bavit a psát. :-) P.S. Já jsem Marcela! :-D

54 Alue Alue | 8. března 2017 v 8:12 | Reagovat

FB taky nemám a necítím se, že bych o něco zásadního přišla. Podle mě je to žrout času a halda věcí a podnětů, které mě vůbec nezajímají a které nepotřebuju vědět ani proklikávat... myslím si, že to je i perfektní moderní drbárna. Kdysi měly babky lavičku, nová generace má FB.

55 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 8. března 2017 v 11:31 | Reagovat

FB není nezbytnost, naopak. Spíš bych ale řekla, že jaký si to uděláš, takový to máš. Pokud je člověk rozumnej a nenechá se FB svazovat a umí si filtrovat věci, tak nikde není problém, ne? Jako jediný smysluplný bod mi přijde ten poslední.

56 Lady Lenna Lady Lenna | Web | 30. června 2017 v 21:06 | Reagovat

Hele, tohle mi přijde trochu jako blbost :D Facebook nikoho nesvazuje, záleží na člověku, jak s ním a jinými sociálními sítěmi naloží. Neřeším, zda mi člověk odpoví ve 13:05, nebo až 13:15, ani necítím žádnou povinnost odpovědět, když jsem online. Odpovím kdy se mi chce. Žádné řetězáky nedostávám a co měla Marcela k obědu taky nevím, tohle si posílají a postují většinou puberťáci, ne dospělí lidé. Mám zaškrtnuté, že každou fotku do které mě někdo označí, musím nejprve schválit, takže se mi na zdi nic trapného neobjeví, pokud nechci. Jak už jsem psala, sdílím jen co chci, takže moje soukromí nic nenarušuje, v přátelích jsem nikdy neměla všechny spolužáky a nikdy to nikdo neřešil a zprávy mi taky ještě nikdo nenaboural.

Jak už psal někdo výš, na Facebooku je spousta skupin a materiálů do školy, nevidím důvod, proč ho aspoň pro tenhle důvod nemít. Asi bych se nedoplatila, kdybych si s každým měla psát přes SMS a čas mi Fb rozhodně nežere, užívám si života naplno. Samozřejmě je to tvoje věc, ale FB sám o sobě za nic nemůže, vždycky za to můžou ti lidé. Žárlit na to, že přítel lajkne něčí fotku? Tak to mi přijde vyloženě směšné :D

57 Dena Destra Dena Destra | Web | 30. června 2017 v 21:25 | Reagovat

2. 6. Človek nie je povinný to čítať.
4. No...pokiaľ nemáte FB, neznamená, že v albumoch nie ste, aj keď neoznačený, iba si to ťažšie skontrolujete.

Ja osobne proti FB nemám nič, len niektoré spôsoby jeho používania, popisované aj v tomto článku, sú trocha prehnané, ale je to každého voľba. Ja by som si FB nezrušila, človek nikdy nevie, ale na druhú stranu, keď už tam registrovaný je, tak mu to nedá nežiť tým životom, je to komplikované :-D.

58 Magicmax Magicmax | Web | 1. července 2017 v 19:24 | Reagovat

Já facebook nikdy neměl, takže ti fandím. ;) Já mám jenom blog a měl jsem vlastní sociální sít. :)

59 Ari Ari | E-mail | Web | 1. července 2017 v 23:59 | Reagovat

Ok, ja si myslím,že tieto dôvody nie sú ani tak o vlastníctve účtu na sociálnej sieti, ale o tom, ako si kto viem zmanažovať čas a život.
Ja facebook mám, chodím tam raz za mesiac, dvakrát, keď niečo potrebujem do školy od spolužiakov, hádžeme si tam poznámky a tak, alebo sa chcem skontaktovať s niekým bez toho, aby som míňala milión na sms/telefonovanie.
Obsah na fb mám vyfiltrovaný tak, aby keď tam náhodou som som narážala iba na veci, ktoré mi prídu zaujímavé. V priateľoch mám len ľudí, ktorých potrebujem a vie, že sú moji priatelia, zvyčajne tých, čo stretávam každý deň. Simple.

A tak je to so všetkými sociálnymi sieťami. Sú sociálne siete na ktorých rada strácam čas a prichádzam k novému zaujímavému obsahu. A sú sociálne siete kam chodím iba keď niečo špecifické potrebujem.

60 GolpAmels GolpAmels | E-mail | Web | Sobota v 5:39 | Reagovat

interest rate for personal loan

      <a href=http://quickpaydaytr.com/>3 month payday loans</a>

    <a href="http://quickpaydaytr.com/">online payday loans</a>

    best North Carolina cash advance

61 GolpAmels GolpAmels | E-mail | Web | Sobota v 17:51 | Reagovat

halifax personal loan payment holiday

      <a href=http://quickpaydaytr.com/>online payday advance</a>

    <a href="http://quickpaydaytr.com/">online payday loan</a>

    cash loan orange county

62 GolpAmels GolpAmels | E-mail | Web | Sobota v 22:37 | Reagovat

cash advance requirements

      <a href=http://quickpaydaytr.com/>online payday advance</a>

    <a href="http://quickpaydaytr.com/">payday advance online</a>

    cash advance in circleville ohio

63 GolpAmels GolpAmels | E-mail | Web | Neděle v 2:53 | Reagovat

unsecured loans wisconsin

      <a href=http://quickpaydaytr.com/>fast payday loans</a>

    <a href="http://quickpaydaytr.com/">online payday loan</a>

    cash advance elkhart indiana

64 DiuderAmels DiuderAmels | E-mail | Web | Pondělí v 11:13 | Reagovat

como original viagra

      <a href=http://viagracanadayh.com/>canadian viagra</a>

    <a href="http://viagracanadayh.com/">viagra price</a>

    can you buy viagra at chemist.

65 KostyaAmels KostyaAmels | E-mail | Web | Úterý v 22:41 | Reagovat

what products are in viagra

      <a href=http://viagrafds.com/>cheap viagra</a>

    <a href="http://viagrafds.com/">cheap viagra</a>

    good choice buy viagra china

66 KostyaAmels KostyaAmels | E-mail | Web | Středa v 1:03 | Reagovat

recommended site 50mg viagra

      <a href=http://viagrafds.com/>cheap viagra</a>

    <a href="http://viagrafds.com/">cheap viagra</a>

    viagra ohne rezept apothek

67 MelsAmels MelsAmels | E-mail | Web | Středa v 15:28 | Reagovat

cialis 10 mg prezzo farmaci

      <a href=http://cialisdfr.com/>cialis online</a>

    <a href="http://cialisdfr.com/">generic cialis</a>

    quanto costa cialis originale

68 MelsAmels MelsAmels | E-mail | Web | Středa v 21:53 | Reagovat

cialis comprar

      <a href=http://cialisdfr.com/>order cialis online</a>

    <a href="http://cialisdfr.com/">order cialis online</a>

    wow)) purchase daily cialis

69 MelsAmels MelsAmels | E-mail | Web | Včera v 2:04 | Reagovat

buy generic cialis australia

      <a href=http://cialisdfr.com/>generic cialis</a>

    <a href="http://cialisdfr.com/">generic cialis</a>

    cialis diario 5 mg funciona

70 MelsAmels MelsAmels | E-mail | Web | Včera v 4:14 | Reagovat

can i buy cialis in australia

      <a href=http://cialisdfr.com/>generic cialis</a>

    <a href="http://cialisdfr.com/">generic cialis</a>

    cialis soft generic sales

71 SashaAmels SashaAmels | E-mail | Web | Včera v 17:28 | Reagovat

precio viagra sin recet

      <a href=http://cheapviagracanada55.com/>buy viagra</a>

    <a href="http://cheapviagracanada55.com/">canadian viagra</a>

    single viagra pill for sale

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama